Nasyťte se | Pro ženy | Blesk.cz

Nasyťte se

31. října 2005 | 17:00

Základní pravidlo zní: Chcete-li zhubnout, musíte být sytá! Mezi nejznámější potraviny, které vás zasytí patří brambory

Být sytá - to je základ každé zeštíhlovací kúry. Trend sebetýrání hladověním už dávno vyšel z módy. Mezi známé potraviny, které vás bezpečně nasytí, patří brambory. My vám nabízíme i další jídla, která vám pomohou zahnat hlad. Nemilou zkušenost s oblíbenými sladkostmi, které dodají vašemu tělu množství energie, ale zůstanete po nich hladová, má asi každá z vás. Odborníci dokonce zjistili, že vyjídání čokolád a sušenek působí přesně opačně, podněcuje ve vás ještě větší hlad a touhu ještě se do něčeho dobrého zakousnout. Jednoduché sacharidy ze sladkostí totiž rapidně zvýší hladinu cukru v krvi a tím podpoří vylučování inzulinu, který se stará o to, aby se hladina cukru v krvi opět vyrovnala. Při tomto procesu váš mozek dostává signál: HLAD! "Štíhlá jídla" Výkyvům množství cukru v krvi se dá zabránit jedením správných potravin. Australští odborníci na výživu přišli na to, že mnoho potravin má stejnou energetickou hodnotu, jejich zasycující účinky jsou však odlišné. Každé potravině přisoudili určitou zasycovací hodnotu. Čím vyšší hodnotu potravina má, tím lépe a rychleji vás nasytí. Vhodné potraviny Kromě brambor se v seznamu vybraných jídel nachází dalších 17 potravin. Určitě si mezi nimi najdete ty své oblíbené. Tyto potraviny vás nasytí na delší čas než jiné se stejnou energetickou hodnotou. Vyzkoušejte si to! * brambory * rybí maso * pomeranče * jablka * celozrnné těstoviny * fazole * bílé hroznové víno * celozrnný chléb * popcorn * vejce * sýry * rýže * čočka * naturální rýže * celozrnné sušenky * banány * kornfleksy * gumoví medvídci Nevhodné potraviny Z jídelníčku podle možnosti vyřaďte tato jídla: * croissanty * koláče * čokoládu * arašídy * chipsy a zmrzlinu Jejich zasycovací hodnota je nízká, a proto po nich máte nezvladatelné záchvaty hladu.

Související články