Štíhlí a fit s vlákninou | Pro ženy | Blesk.cz

Štíhlí a fit s vlákninou

10. ledna 2009 | 17:18

Málo jíst a přesto se cítit syti? Se stravou bohatou na vlákninu to není žádný problém. S balastními látkami budete štíhlí a navíc i bez zdravotních komplikací.

Je prokázáno, že balastní látky jsou cenné pro zdraví, proto byste je ve svém jídelníčku neměli vynechávat. Tělo nedokáže balastní látky strávit, proto vaši hmotnost negativně nepoznamenají.

Jak účinkují

Rozlišujeme rozpustné a nerozpustné balastní látky. Ty rozpustné pomáhají správnému fungování trávení. Díky nim se z těla rychle vyloučí zbytky látkové výměny. Nerozpustné balastní látky povzbuzují činnost střeva a zbavují tělo jedovatých látek. Přijímání dostatečného množství vlákniny má i pozitivní vedlejší efekt, automaticky totiž pijete větší množství tekutin.

ilustrační foto
ilustrační foto
Autor: 

Kde se nacházejí

Čekanka, cibule, artyčoky a pórek jsou vydatnými zdroji balastních látek. Dostatečné množství vlákniny obsahují i neloupané luštěniny, obilné klíčky, vločky, celozrnné produkty a ovoce - z něj hlavně banány.

ilustrační foto
ilustrační foto
Autor: 

Štíhlá linie

Balastní látky neobsahují kilojouly, jsou nestravitelné a beze změny odcházejí z těla stolicí. Rychle však nasytí. Když se cítíte sytá, sníte i menší množství jídla. V praxi to znamená, že zkonzumujete jen tolik potravin, kolik vaše tělo potřebuje. Tímto způsobem se lehce zbavíte přebytečných kil. Takže zapomeňte na bílý chléb a častěji sáhněte po celozrnném pečivu. Ke stravě bohaté na vlákninu patří i častá konzumace jogurtů, kefírů a syrovátky.

Tento chléb je upečený z bioproduktů.
Tento chléb je upečený z bioproduktů.
Autor: SHUTTERSTOCK.COM, Michal Protivanský, BACKALDRIN

Autor: oli
Související články