Denně o půl kila méně, k tomu silné kosti a krásná pokožka | Pro ženy | Blesk.cz

Denně o půl kila méně, k tomu silné kosti a krásná pokožka

28. ledna 2009 | 09:22

S touto dietou neprospějete jen své postavě, ale uděláte i něco pro zdraví svých kostí. Předcházení osteoporóze je velmi důležité především pro ženy, a to už v období okolo 25. roku věku.

Chcete-li být štíhlá a zdravá, měla byste zdravě jíst a nezapomínat na pohyb.

1. DEN

OBĚD: Řízek se salátem z červené řepy

Nakrájejte na malé kostky 150 g uvařené řepy. Z 1 lžíce oleje a pár kapek octa si připravte marinádu. Dochuťte ji kmínem a špetkou soli. Na talíř si připravte pár listů hlávkového salátu apřidejte řepu s kuřecím řízkem osmaženým na 1 lžíci olivového oleje. Salát posypejte 5 vlašskými ořechy nasekanými nadrobno a polijte marinádou. K jídlu můžete podávat 1 krajíc celozrnného chleba.

Barevný salát
Barevný salát
Autor: Recepty jsme vybrali z publikací Lacné jedlá a Recepty ze života (16) vydavatelství Ringier Slovakia

VEČEŘE: Barevné těstoviny

Dužinu ze 2 oloupaných rajčat nakrájejte na malé kostky. Na tenké proužky nakrájejte 200 g mrkve. Nejdříve na 1 lžíci olivového oleje a potom v zeleninovém vývaru poduste mrkev, a to dochřupava. Na závěr přidejte rajčata a špetku muškátového oříšku. Uvařte a přeceďte 30 g těstovin. Zeleninu smíchejte s těstovinami, přidejte nakrájenou petrželovou nať a 25 g nastrouhaného parmezánu.

2. DEN

OBĚD: Italská paprika

Smíchejte 60 g Lučiny s 1 lžící olivového oleje a 1 lžící rozinek. Vymíchejte krémovou směs a přidejte mletý pepř. Velkou papriku překrojte napůl a odstraňte semínka. Papriku naplňte krémovou směsí, přidejte párčerných oliv a dejte péct do předehřáté trouby na 10 minut.

Salát s kuřecími nudličkami
Salát s kuřecími nudličkami
Autor: achiv

VEČEŘE: Kuřecí salát

Nakrájejte na tenké řízečky 100 g kuřecích prsou a osmažte je na teflonové pánvi. Na talíř připravte listy z hlávkového salátu, přidejte osmažená kuřecí prsa. Salát pokapejte olivovým olejem a citronovou šťávou.

3. DEN

OBĚD: Chutná brokolice

Opláchněte 300 g brokolice, nakrájejte na větší kousky a ohřejte nad párou. Ohnivzdornou misku vymastěte olejem, přidejte brokolici a pokapejte ji 2 lžičkami oleje. Nakrájejte na plátky 70 g mozzarelly a přidejte ji k brokolici. Misku uzavřete a pečte v předehřáté troubě do doby, než se sýr roztaví. K brokolici můžete jako přílohu podávat hlávkový salát s nakrájeným pórkem, ochucený olivovým olejem a citronovou šťávou.

Brokolice
Brokolice
Autor: Michal Protivanský

VEČEŘE: Vegetariánský salát

Smíchejte 200 g nakrájeného nakládaného celeru s 1 jablkem nakrájeným na kostky. Směs dochuťte 1 lžící oleje a pár kapkami citronu. Salát naservírujte na listy hlávkového salátu a přidejte 50 g čerstvých klíčků. Jako přílohu podávejte 1 krajíc chleba namazaný 1 lžičkou másla.

DŮLEŽITÉ BĚHEM DIETY

SNÍDANĚ

* Každé ráno vypijte šťávu z 1 citronu smíchanou s teplou minerálkou. K tomu máte na výběr:

* 3 lžíce ovesných vloček smíchané s 0,2 l mléka a 1 lžící mandlových lupínků, nebo

* 1 krajíc celozrnného chleba namazaného 1 lžičkou másla a k tomu 1 natvrdo uvařené vejce nakrájené na kolečka, nebo

* 1 krajíc celozrnnéhochleba s 1 plátkem ementálu. Jako přílohu si můžete nakrájet ředkvičky.

Jablko
Jablko
Autor: SHUTTERSTOCK.COM

PŘESNÍDÁVKA

* 1 malé jablko

SVAČINA

* 1 nízkotučný jogurt

NÁPOJE

* 3 l minerální vody bohaté na kalcium (s co nejmenším množstvím sodíku)

* bylinkové čaje, černou kávu nebo černý čaj jen výjimečně

Třeba právě vám pomohou koktejly, pudinky, tyčinky, polévky i kompletní menu. Mají málo energie a spoustu bílkovin v instantní podobě.
Třeba právě vám pomohou koktejly, pudinky, tyčinky, polévky i kompletní menu. Mají málo energie a spoustu bílkovin v instantní podobě.
Autor: scom

EXTRA TIPY:

* Pravidelný pohyb a sport aktivují látkovou výměnu.

* Vysoké množství kofeinu, nikotinu, soli a cukru zapříčiňuje vyplavování kalcia z těla.

* Kalcium z mléčných a zeleninových výrobků se dobře ukládá v těle.

Autor: archiv
Související články