Čerstvá zelenina pro vaše zdraví a štíhlost: Projděte se po trhu | Pro ženy | Blesk.cz

Čerstvá zelenina pro vaše zdraví a štíhlost: Projděte se po trhu

24. října 2005 | 17:00

Nevíte, jak se dopracovat k vysněné postavě štíhlé modelky

Vypravte se na nejbližší trh a určitě tam najdete velký výběr sezónní zeleniny, která posílí vaši imunitu a pomůže vám dopracovat se k vysněné postavě. Když vám maminka říkala, že máte jíst zeleninu, protože je zdravá, měla naprostou pravdu. Čerstvá zelenina obsahuje výživné látky, které vaše tělo potřebuje, aby bylo zdravé a správně fungovalo. Nabízíme vám přehled sezónní zeleniny, kterou nyní koupíte na každém trhu. * Květák Vysoký obsah kyseliny linoleové v květáku ochraňuje tělo před rizikem srdečního infarktu. Obsahuje vitaminy B a C a nerostné látky. Je lehce stravitelný, proto je součástí mnoha diet. * Bílé zelí Zelí je zdrojem velkého množství vitaminů a stopových prvků, které z něj dělají multivitaminovou bombu. Zelí je nejen lehce stravitelné, ale zabraňuje i stárnutí buněk. * Salát Hořčík ze salátu posílí vaše nervy i svaly. Salát vám dodá i železo, abyste měla dobrý krevní obraz, a betakaroten pro obranný systém organismu. Je tradičním prostředkem k povzbuzení trávení a činnosti střev. * Mrkev Je všeobecně známo, že mrkev obsahuje betakaroten, který je dobrý pro oči i pokožku. Dodá tělu vitaminy A, B a C a množství minerálních látek. Mrkev snižuje hladinu cholesterolu v krvi a předchází zácpě. Když budete jeden den držet mrkvový půst a pít během něj jen mrkvovou šťávu, detoxikujete si tím játra. * Česnek Alicin obsažený v česneku zabíjí škodlivé bakterie v trávicím traktu. Využívá se jako lék proti rýmě, kašli i dýchacím těžkostem. Snižuje hladinu cholesterolu a cukru v krvi. Denně byste měla sníst jeden stroužek česneku. * Červená řepa Řepa zásobuje tělo křemíkem, který působí proti celulitidě a tvorbě vrásek. Obsahuje jód, kobalt a doporučuje se při odtučňovacích kúrách i při onemocnění jater. Je výživná, posiluje organismus a pomáhá při léčbě chřipky.


Víte, že... RAJČATA obsahují látku lykopen, která ochraňuje srdce a cévy. Na snížení hladiny tzv. špatného cholesterolu v krvi postačí vypít denně jednu sklenici rajčatové šťávy. Lykopen se na rozdíl od jiných účinných přírodních látek vařením neznehodnocuje.

Související články