Hořčíková dieta: Zhubnete a přestanete být podráždění! | Pro ženy | Blesk.cz

Hořčíková dieta: Zhubnete a přestanete být podráždění!

25. července 2014 | 06:00

Nedaří se vám hubnout, i když byste do plavek potřebovaly jako sůl? Jste navíc ze všeho nervózní, podrážděná a otrávená? Máme řešení!

Hubnutí i pohodička
Právě teď v létě, když potřebujeme vypadat co nejlíp a shazovat přebytečné špíčky, se nám to až moc často nedaří. Už ani nevíte, jestli se vám nedaří hubnout proto, že jste vystresovaná, anebo jste ve stresu právě proto, že máte nějaké to kilo navíc. Jste prostě ze všeho otrávená a máte pocit, že by bylo nejlepší se na celou dietu vykašlat. Nedělejte to. Máme totiž super tip. Vyzkoušejte hořčíkovou dietu. Díky ní nejenže zhubnete, ale zároveň vás dostane do psychické pohody.


Jak na to?
Vyberte si vždy jeden z následujících jednoduchých receptů na snídani, oběd a večeři. Místo vydatné svačiny si dopřejte vlašské ořechy, dýňová nebo slunečnicová semínka. Hořčík obsahuje i tmavá listová zelenina, takže k obědu i večeři si připravte vždy i misku salátu (například smíchejte baby špenátové listy s polníčkem, rukolou a podobně). Tak pojďme na to.


Snídaně
Chleba s banánem
Potřebujete: 1 plátek celozrnného chleba, 1 čajovou lžičku rostlinného másla, 1 zralý banán
Postup: plátek natřete máslem a na kolečka nakrájen banán na něj rozložíte.
Další varianty: malý kelímek bílého jogurtu (cca 150 g) s banánem nakrájeným na kolečka nebo bílý jogurt s 50 g neochucených ovesných vloček.


Obědy a večeře
Kuře na rozmarýnu
Potřebujete: 10 dkg kuřecích prsíček, snítky čerstvého rozmarýnu, olivový olej, 1é dkg tmavé nebo indiánské rýže.
Postup: kuřecí prsa omyjte a vložte do marinády z oleje a rozmarýnu (nechte uležet asi hodinu). Pak je krátce opečte v oleji (můžete v troubě nebo i na pánvi, dle libosti). Rýži uvařte obvyklým způsobem. Podávejte se salátem, o kterém jsme psali výše.

 

Brambory s ananasem

Potřebujete: 20 dkg brambor, 1 čajovou lžičku olivového oleje, 3 polévkové lžíce vody, čerstvé nebo sušené bylinky, 1 malou cibuli, 20 dkg pórku, 10 dkg čerstvého ananasu, 2 dcl zeleninového vývaru, sůl, černý pepř.

Postup: Brambory oloupeme, potřeme olejem, podlijeme vodou a posypeme bylinkami. Opečme do zlatova. Pórek, cibulku a ananas mezitím udusíme na oleji. Podlijeme vývarem, posolíme, popříme a ještě krátce podusíme. Směs podáváme s teplými bramborami.


Pohankový salát
Potřebujete: 5 dkg balkánského sýra, 1 zelenou papriku, 1 jablko, 13 dkg pohanky, pár vlašáků, petrželovou nať.
Postup: pohanku přebereme, umyjeme, a na středně silném ohni mícháme 3 až 4 minuty a hned zalijme trochou vařící vody (aby byla tak 1 cm nad zrníčky). Potom na slabém ohni vařím, dokud nezměkne. Balkán nakrájíme na kostky, jablka a papriku na kousky. Potom smícháme s dovařenou pohankou. Ozdobíme petrželkou.


Na co je nám hořčík?
Naše tělo ho potřebuje nejen na lepší spalování tuků. Patří mezi minerály, které se podílejí na stavbě zubů a kostí a je významný i při tvorbě nehtů, vlasů i pokožky. Ovlivňuje i naši celkovou výkonnost, posilňuje žaludek a vylepšuje trávení, zlepšuje stav svalů, vylepšuje celkovou psychiku. Najdeme ho hlavně v celozrnném chlebu a pečivu, v banánech, v ořeších…

Autor: rie
Klíčová slova: diety, jídlo, hořčík, jídelníček, zázrak
Diskuse ke článku
.
Související články