Sobota 23. listopadu 2024
Svátek slaví Klement, zítra Emílie
Oblačno, sněžení 1°C

Last minute

Ilustrační foto
29. července 2008 | 14:16

Na to, zda se nabídka last minute vyplatí a na co si dát při koupi těchto zájezdů pozor, jsme se zeptali mluvčího AČCKA Tomio Okamuri.

Na naše otázky odpovídal:

Tomio Okamura

člen prezidia a mluvčí Asociace českých cestovních kanceláří a agentur - AČCKA, www.accka.cz

Jaký je rozdíl mezi last minute a ultra last minute?
Last minute je výprodej zájezdů zhruba 14 dní před termínem odletu. Ultra last minute neboli Buy and Fly je výprodej zájezdů 24 hodin před odletem.

Vyplatí se skutečně tyto zájezdy na poslední chvíli?
Jedinou a hlavní výhodou těchto zájezdů je mimořádně výhodná cena. Nevýhodou je pak zcela probraná nabídka zájezdů, kdy jsou nejatraktivnější pobyty již vyprodány.

Ilustrační foto
Autor: Lenka Chvostová

Na co by si lidé měli dávat pozor při výběru dovolené ve formě last minute?
Kupujte zájezd vždy jen od subjektů, které se prokážou certifikátem o pojištění proti úpadku. Jen tak jsou vaše peníze a váš pobyt chráněny před potížemi. V případě krachu cestovní kanceláře se o vás i v zahraničí ihned postará pojišťovna. I při nákupu zájezdu přes internet musí být tento certifikát navěšen na webových stránkách. Pozor na to, že počet dní zájezdu neznamená počet nocí! Ze zákona totiž musí CK uvádět jako první den zájezdu kalendářní den, kdy nastoupíte na zájezd. To znamená, že například odlet z ČR v 23:30 je prvním dnem zájezdu. Pakliže je přílet zpět do ČR například v 00:30 ráno, tak je tento den posledním kalendářním dnem zájezdu. Raději se proto zeptejte na počet celých nocí. Nakonec ještě jedna rada: last minute je skutečně last minute, takže si nejprve dobře rozmyslete, jaký zájezd si chcete koupit, protože případné storno těsně před odjezdem by vás pak samozřejmě přišlo velice draho.

Kolik procent mohou lidé maximálně ušetřit, když se rozhodnou pro zájezd na poslední chvíli?
Sleva se pohybuje až kolem 20 procent z katalogové ceny zájezdu, a cestovní kanceláře se tak snaží "za každou cenu" zaplnit neprodaná zbylá místa, aby nemusely platit stornopoplatky za nasmlouvané kapacity.

Autor: zpracovala: mif
Související články