5 způsobů, jak se v mrazu pořádně zahřát | Pro ženy | Blesk.cz

5 způsobů, jak se v mrazu pořádně zahřát

18. ledna 2010 | 06:22

Mrzne, sněží a fouká ledový vítr! Klepeme se zimou, drkotáme zuby. Snažíme se zahřát, balíme se do svetrů, bund a kulichů. Zima nám už více něž týden dává zabrat. Každý nápad, jak se zahřát, je vítaný. Blesk některé nabízí.

Zahřejete se a ještě můžete něco udělat pro své zdraví a dobrou náladu.

Sauna prohřeje kosti a klouby
Jedním z míst, kde vám zaručeně bude teplo, je sauna. Pravidelné saunování má blahodárné účinky pro zdraví. Své o tom ví i Lucka Sýkorová (19) z Karlových Varů. „Do sauny se chodím nejen zahřát, ale i relaxovat. Mám před sebou maturitu a přijímací zkoušky na vysokou školu, proto jsem stále ve stresu. V sauně přijdu aspoň na jiné myšlenky,“ řekla mladá studentka. „Ráda také chodím se svými přáteli na horký čaj do místní čajovny. Je tu výborná atmosféra, obzvlášť když venku mrzne,“ prozradila několik tipů Lucka.



Spinning pěkně rozpálí
Jedna rada je jasná. Zima vám nebude, když se budete hýbat. Sportovní centra proto v těchto mrazivých dnech praskají ve švech. Teplo vám bude při aerobiku, pilates nebo na spinningu. „Zajezdit si chodím i pětkrát týdně. Na spinningu jsem doslova závislá. Tady vám rozhodně zima nebude. Ještě jsem neviděla nikoho, kdo by se na kole nezpotil,“ řekla Blesku Nela Kristenová (22) z Karlových Varů.

Sport a hospoda zlepší náladu
Sport je samozřejmě ten nejlepší recept na zahřátí. Není nad to, když si člověk propotí triko. Tak se to o víkendu povedlo mužskému basketbalovému týmu Skřivánek z Ústí nad Labem, který si to rozdal s Roudnickými. Ať byl výsledek jakýkoliv, po zápase se vše musí vyhodnotit v hospodě. Jinak tomu nebylo ani v případě basketbalistů. Po pár skleničkách na oslavu dobrého výkonu už neměla zima u nikoho z nich žádnou šanci.

Jak se venku bránit zimě?

1. Zhluboka dýchejte

Bojovat proti zimnímu chladu a ostrému větru zkuste šesti hlubokými výdechy. Udrží a zvýší vaši odolnost vůči zimě o 50 procent!

2. Vrstvěte oblečení

Nezapomínejte na rukavice a čepici. Ta je zvláště důležitá, protože nejvíce tepla uniká hlavou.

3. Dbejte na sucho

Vlhké oblečení ochlazuje tělo. Sundejte si ho včas nebo si alespoň rozepněte bundu, pokud cítíte, že se začínáte potit.

4. Hodně pijte

Pijte alespoň 3 litry tekutin denně. Džusy vám dodají vitaminy a antioxidanty, které eliminují v těle volné radikály.

5. Otužujte se

Otužováním zamezíte oslabení organismu a vyhnete se tak nepříjemným nachlazením. Doporučujeme pravidelně navštěvovat saunu.

Autor: mor, oce
Diskuse ke článku
.
Související články