Z dámských parfémů byl loni ve Francii nejprodávanější klasický Chanel No.5, z pánských Le Mâle, který vyrábí módní dům Jean Paul Gaultier.
Voňavek, líčidel, pleťových krémů a dalších zkrášlujících prostředků se loni v zemi galského kohouta prodalo za 2,9 miliardy eur (přes 75 miliard korun), což byl proti předloňsku vzrůst o 4,5 procenta. O nový vzestup trhu s kosmetikou se přitom zasloužili muži, kteří se vrhali po všech novinkách. Prodej nových produktů pánské kosmetiky vzrostl proti roku 2006 o polovinu.
Mezi pěticí nejúspěšnějších pánských vůní ale žádná novinka není. Za Le Mâle se umístily Diorova Eau Sauvage, Boss od Huga Bosse, Azzaro pour Homme a Armaniho Acqua di Gio. Le Mâle, v překladu samec, chlap, se dostal do čela už v roce 1999. Mytický Chanel No.5, o němž kdysi Marilyn Monroeová prohlásila, že spává jen v několika jeho kapkách, byl vytvořen už v roce 1921 a je to nejprodávanější parfém na světě. K novému vzestupu jeho prodeje ve Francii, kde ho nakrátko předstihl Angel Thierryho Muglera, jistě přispěla i nynější velká hvězda Nicole Kidmanová, která mu od roku 2005 dělá reklamu šotem nahraným v Paříži. Druhou příčku obsadil Diorův J'adore, následují Angel, Coco Mademoiselle, tedy znovu Chanel, a 1er parfum Lolity Lempické.
Z 2,9 miliardy eur utracených za kosmetiku připadá 1,8 miliardy právě na parfémy, za něž Francouzi zaplatili o pět procent víc než předloni. Loni se jich ve Francii prodalo 39 milionů flakonů, průměrná cena tedy byla asi 47 eur. O 4,8 procenta se zvýšil prodej líčidel, u produktů péče o pleť to bylo jen o půl procenta.
Z líčidel zaznamenaly největší úspěch rtěnky Rouge Allure a Inimitable ze salonu Chanel a dále Rouge Dior a Lancôme Color Fever. Všechny přišly na trh předloni.
Reklama na Channel No.5 s Nicole Kidmanovou: