Najměte si trenéra! | Pro ženy | Blesk.cz

Najměte si trenéra!

29. května 2008 | 12:16

Paní Michaela (39) měla problémy s nadváhou od svých 20 let. "Kupodivu jsem nepřibírala na problematických partiích – na stehnech a zadečku, ale v horní části těla, zvláště na břiše."

Michaela vyzkoušela spoustu diet.

"V úplných začátcích jsem třeba jedla pouze jednou denně a jen málo – prostě byla to strategie 'nejíst'. Ano, zhubla jsem sice, ale jo-jo efekt mě neminul. Pak jsem zkoušela různé diety, které kolují mezi ženskými: tukožroutskou polévku, jíst jen jednu potravinu a tak dále. Ale k ničemu to nevedlo."

Zachránila mě žena

Paní Michaela se vždycky pokoušela hubnout sama doma, ale později se rozhodla oslovit osobní trenérku v českobudějovickém fitness centru.

"Zhubnout může i ženská ve svých 40 letech."

"Dostala jsem na ni doporučení od své kamarádky. Šla jsem do fitka a měla jsem hrozný strach, že tam budou samí mladí, krásní, opálení, namyšlení... Nevím, jak to chodí jinde, ale v našem malém fitness se naštěstí nic takového nedělo."

Paní Michaela začala cvičit s osobní trenérkou Evou a její životní styl se od základu změnil.

"Trenér vás naučí cvičit, správně při tom dýchat, drží nad vámi ochrannou ruku, hlídá váš jídelníček. Nevím, jak bych to bez Evy zvládla!"

Moje finta

- Zcela vynechat sůl.

- Najmout si osobního trenéra.

- Vařit bez tuku.

Jídelníček, pohyb a podpora

Její redukční režim byl od samého začátku postavený na zdravé, racionální výživě.

"Když jsem pak přestala hubnout, jen jsem si začala dávat větší porce. Teď už to mám snazší. Na začátku jsem všechno vážila, počítala kilojouly, odměřovala, ale teď už to mám v oku."

Paní Michaela musí vařit nadvakrát: pro sebe a pro manžela. Její zhubnutí, nové sebevědomí, noví kamarádi a koníček (fitness), naštěstí jejího manžela nevystrašily, jak se občas stává. „Naopak, celý ten hubnoucí proces náš vztah upevnil,“ svěřuje se Michaela.

Velké podpory se jí dostalo také od kamarádů z fitness centra. "Jsme skvělá parta. Do fitka chodím stále 3x týdně, cvičení se stalo mým radostným relaxem."

Základ diety paní Michaely:

snídaně: banán + bílý jogurt

přesnídávka: ovoce, oříšky (nejpozději do 15 hodin)

oběd: bílé maso (kuře, ryba) připravené na pánvi bez tuku, jasmínová rýže

svačina: zelenina: rajče okurka (ne mrkev – obsahuje totiž cukr)

večeře: vícezrnné těstoviny se špenátem

Autor: Olga Poucheová
Související články