Úterý 22. září 2020
Svátek slaví Darina, zítra Berta
Jasno 23°C

Vstávejte zdravě

12. února 2007 | 10:00

Jemným budíčkem pro vaše tělo i duši bude jistě naše minirozcvička! Protáhněte se každé ráno a celý den budete fit

Máte ráno po probuzení pocit, že vás v noci přejel náklaďák? V takovém případě je naše minirozcvička určena právě vám. V noci se převalujete z boku na bok, protože nemůžete najít vhodnou polohu pro spánek. Probouzíte se s bolestmi krku a hlavy a celkově se cítíte celá rozlámaná. Na vině může být příliš měkká matrace nebo objemný polštář. V každém případě vyzkoušejte jednoduchou ranní gymnastiku, která vás posílí, protáhne a dostane vás do pohody. HORA: Protahuje a posiluje břišní svaly a záda Lehněte si na břicho, opřete se o pokrčené předloktí a postavte se na bříškách chodidel. Zdvihněte hýždě co nejvýše, pohled směřuje ke špičkám nohou. Vydržte v této pozici několik vteřin. KÁMEN: Ulevuje zádům Klekněte si na všechny čtyři. Pomalu se posaďte na paty, ruce nechte natažené před sebou na zemi a čelem se dotkněte země. Natahujte paže co nejvíc vpřed, ramena tlačte mírně k zemi. Vydržte této pozici několik vteřin. PŮLMĚSÍC: Protahuje a uvolňuje svaly na bocích Lehněte si na bok, opřete se o pokrčené předloktí spodní paže (loket by měl být pod ramenem). Druhou ruku dejte na zem před sebe. Obě nohy současně zvedněte asi 20 centimetrů nad zem a v této poloze vydržte. Pak vyměňte strany. Na co nesmíte při cvičení zapomenout Večer před tím, než jdete spát, si na zem připravte podložku ke cvičení, abyste si ráno mohla zacvičit hned po probuzení, vlastně ještě v polospánku. Výhodou je, že svaly budete mít zahřáté ještě z postele. Pro začátek zkuste v uvedených pozicích zůstat po dobu 5-10 sekund, postupně čas prodlužujte až na 30 sekund. Cvičte pomalu, dýchejte zhluboka. Náš tip: Když se vám nechce ráno cvičit, zkuste se v posteli aspoň pořádně protáhnout - tak jak jste to dělala, když jste byla malá. Hned vám bude lépe!

Související články