Madonna má novou image! Díky slavné dvojici módních kreativců Dolce & Gabbana, jejichž kolekci dělá tvář. Současná Madonna je ve verzi těchto návrhářů na hony vzdálená k provokativní ikoně, která se v rámci americkou showbyznysu vyrovnává se svým ženstvím, knutou katolicismu. Tohle není domina s křížem na krku ani žena s provazci svalů, jež svou vůli bičuje makrobiotikou a posilováním k maximu.
![](https://1884403144.rsc.cdn77.org/foto/madonna/Zml0LWluLzQ1MHg0NTAvZmlsdGVyczpxdWFsaXR5KDg1KTpub191cHNjYWxlKCkvaW1n/457305.jpg?v=0&st=R2apFmVAERGReDNN9ZAMRQX-8L1nbZRsjghoTte95LI&ts=1600812000&e=0)
Madonna à la Dolce & Gabbana se nepodobá ani anglické lady Ritchie, která se kamarádí se stroze elegantní návrhářkou Stellou McCartney. Pózuje pro šarmantní zn.Louis Vuitton a jezdí do Afriky spasit děti v punk etnických kreacích... Madonna zkrátka opsala kruh a vrátila se k italským předkům.. Neřeší emancipaci, víru, bídu rozvojového světa ani průšvihy globalizace.
![](https://1884403144.rsc.cdn77.org/foto/madonna/Zml0LWluLzQ1MHg0NTAvZmlsdGVyczpxdWFsaXR5KDg1KTpub191cHNjYWxlKCkvaW1n/457307.jpg?v=0&st=RUa5ZgwZjBt4x_tDkCl0nCW-pz_8DWe-qnyIHtKDy9g&ts=1600812000&e=0)
Jedenapadesátiletá Madonna představuje tradiční Italku kralující ve staré zabydlené kuchyni. Italku, jež loupe česnek, spařuje rajčata a zadělává těsto na pizzu. S gustem jí kopec špaget a počítáním kalorií se nezatěžuje. Vítá rodinu u velkého stolu a se samozřejmostí myje horu nádobí... Modely, které má na sobě z této atmosféry nevyčnívají a černobílé snímky umocňují retro poetiku.
![](https://1884403144.rsc.cdn77.org/foto/madonna/Zml0LWluLzQ1MHg0NTAvZmlsdGVyczpxdWFsaXR5KDg1KTpub191cHNjYWxlKCkvaW1n/457309.jpg?v=0&st=ajff5eVz92qGdnEYsyrLOFNUpHseY5TIDBoQBuDKeXw&ts=1600812000&e=0)
O Madonně je známo, že má skvělý instinkt pro náladu doby a změnu image. Díky tomu ji mnozí především považují za ikonu stylu a teprve poté za zpěvačku, tanečnici, herečku. Jeden z jejích partnerů, producent Steve Bray správně podotýká: „Madona se stala bohyní našeho věku a ikonou, již jsem si všichni vytvořili.“ Jisté je, že svou dobrou intuici dokázala i tím, když kývla na reklamní nabídku od světových návrhářů Dolce & Gabbana. Ctění D&G totiž postavili svět módy, který ovlivňují, na hlavu. Popřeli kult vychrtlých modelek, jež následují za cenu podlomeného zdraví milióny anorektiček na světě. Nabídli idol sexy ženy, pro níž je požitek s jídla stejně samozřejmý jako sexuální slast. Troufám si tvrdit, že tímhle podnikem možná dokázali víc než zdravotnická osvěta. O geniální marketingové strategii, která je odlišuje od jiných, nemluvě. Nezbývá než doufat, že Madonna zaujme, opět se stane vzorem pro masy. Sílu popularity na to stále má.