Úterý 5. listopadu 2024
Svátek slaví Miriam, zítra Liběna
Oblačno 9°C

Františka: Vyléčí Madonna anorektičky?

Fotografie
21. prosince 2009 | 10:00

Finančně nejúspěšnější zpěvačka všech dob, Madonna Ciccone (50) se stala vnadnou sexy Italkou, pro kterou je jídlem provoněná kuchyň lůnem rodiny.

Madonna má novou image! Díky slavné dvojici módních kreativců Dolce & Gabbana, jejichž kolekci dělá tvář. Současná Madonna je ve verzi těchto návrhářů na hony vzdálená k provokativní ikoně, která se v rámci americkou showbyznysu vyrovnává se svým ženstvím, knutou katolicismu. Tohle není domina s křížem na krku ani žena s provazci svalů, jež svou vůli bičuje makrobiotikou a posilováním k maximu.

Madonna nad talířem špaget
Autor: YouTube

Madonna à la Dolce & Gabbana se nepodobá ani anglické lady Ritchie, která se kamarádí se stroze elegantní návrhářkou Stellou McCartney. Pózuje pro šarmantní zn.Louis Vuitton a jezdí do Afriky spasit děti v punk etnických kreacích... Madonna zkrátka opsala kruh a vrátila se k italským předkům.. Neřeší emancipaci, víru, bídu rozvojového světa ani průšvihy globalizace.

Madonna loupe cibuli
Autor: YouTube

Jedenapadesátiletá Madonna představuje tradiční Italku kralující ve staré zabydlené kuchyni. Italku, jež loupe česnek, spařuje rajčata a zadělává těsto na pizzu. S gustem jí kopec špaget a počítáním kalorií se nezatěžuje. Vítá rodinu u velkého stolu a se samozřejmostí myje horu nádobí... Modely, které má na sobě z této atmosféry nevyčnívají a černobílé snímky umocňují retro poetiku.

Pak že neumí ani umýt nádobí...
Autor: YouTube

O Madonně je známo, že má skvělý instinkt pro náladu doby a změnu image. Díky tomu ji mnozí především považují za ikonu stylu a teprve poté za zpěvačku, tanečnici, herečku. Jeden z jejích partnerů, producent Steve Bray správně podotýká: „Madona se stala bohyní našeho věku a ikonou, již jsem si všichni vytvořili.“ Jisté je, že svou dobrou intuici dokázala i tím, když kývla na reklamní nabídku od světových návrhářů Dolce & Gabbana. Ctění D&G totiž postavili svět módy, který ovlivňují, na hlavu. Popřeli kult vychrtlých modelek, jež následují za cenu podlomeného zdraví milióny anorektiček na světě. Nabídli idol sexy ženy, pro níž je požitek s jídla stejně samozřejmý jako sexuální slast. Troufám si tvrdit, že tímhle podnikem možná dokázali víc než zdravotnická osvěta. O geniální marketingové strategii, která je odlišuje od jiných, nemluvě. Nezbývá než doufat, že Madonna zaujme, opět se stane vzorem pro masy. Sílu popularity na to stále má.