Pátek 18. září 2020
Svátek slaví Kryštof, zítra Zita
Jasno 18°C

Magazín Brigitte: Modelky nahradí čtenářkami

7. října 2009 | 16:24

Německý ženský magazín Brigitte se rozhodl vyhnat ze svých stránek profesionální modelky a nahradit je "skutečnými ženami".

Od ledna příštího roku by čtenářky i čtenáři na snímcích měli místo extrémně štíhlých krásek vidět už jen vědkyně, studentky či sportovkyně. Časopis zahájení své iniciativy "Bez modelek" oznámil na svém webu. Napsal, že tak odstartoval revoluci.

"Móda se změnila. Ženy se změnily. Náš svět je také jiný," uvedla redakce. Podle ní nehraje roli konfekční velikost 32, ale osobnost.

Od 2. ledna 2010 by se na stránkách magazínu měly objevovat už jen snímky existujících žen. Fotografové je zvěční v módních kreacích, při cvičení či v jiných situacích. Redakce vyzvala čtenářky, aby se přihlásily, pokud se chtějí na projektu podílet.

Časopis na webu napsal, že ženy nepotřebují na fotografiích žádné zástupkyně. Nenechají si už také nic diktovat. "Oblečení není dnes už otázkou trendů, ale osobnosti. Protože nová móda nepochází jen z přehlídkových mol, ale také z ulic, škol, koncertních pódií, kina, kavárny. Protože chceme v budoucnu krásu a módu ukazovat na ženách, které nepodléhají často perverzním zákonům módního byznysu, ale které mají svůj život pevně v rukou," zdůvodnili svůj záměr tvůrci časopisu.

Myšlenka se setkala s nadšenou odezvou čtenářek. V internetové diskusi nechyběly radostné výkřiky jako "konečně!" či "skvělá zpráva".

Podle agentury AP v posledních letech magazínu Brigitte ubývalo čtenářek. S více než 719.000 výtisků ale prý patří v Německu k nejčtenějším ženským časopisům. Šéfka modelingové agentury Louisa Models Louisa von Minckwitzová považuje nápad za marketingový tah, který nebude mít dlouhého trvání. Ženy podle ní touží vidět šaty na krásných a půvabných osobách.

Proti kultu extrémně štíhlých modelek vystupují lékaři. Podle mnohých z nich módní časopisy přispívají k tomu, že řada mladých dívek začne chorobně hubnout a trpět vážnými zdravotními potížemi. V roce 2004 s průlomovou kampaní přišla kosmetická značka Dove. Ve své reklamě ukazovala ve spodním prádle ženy s běžnými konfekčními velikostmi.

Do boje s nezdravou vyzáblostí se zapojili někde i pořadatelé přehlídek. Určili, jak štíhlé modelky mohou po molech chodit. Stanovili takzvaný body mass index, který se vypočítává jako podíl váhy v kilogramech a výšky v metrech na druhou. K opatřením se přikročilo poté, co v roce 2006 na anorexii zemřela brazilská modelka.

Autor: ČTK
Diskuse ke článku
.
Související články