Nefunkční zip | Pro ženy | Blesk.cz

Nefunkční zip

28. srpna 2008 | 07:18

Dobrý den, prosila bych poradit při reklamaci zboží. Koupila jsem si peněženku za 599,- Kč v Globusu v Brně. Po ani ne ročním užívání se mi na ní pokazil uzávěr (zip).

Peněženka v oddílu na drobné mince nejde uzavřít. Reklamace mi byla zamítnuta s odůvodněním, že jde o mechanické poškození způsobené zákazníkem. Nejsem si vědoma, že bych mechanicky poškodila tuto část. Pouze jsem ji běžně užívala. Můžete mi poradit, zda postupovali správně, nebo jestli mám podniknout další kroky k uznání reklamace?
čtenářka Jana, Brno

Ani ne po roce se mi na peněžence pokazil zip.
Ani ne po roce se mi na peněžence pokazil zip.
Autor: archiv

Odpovídá:

Mgr. Ivana PICKOVÁ

Sdružení ochrany spotřebitelů, www.spotrebitele.info

Proti rozhodnutí prodejny je samozřejmě možné se ohradit. Ale důkazní břemeno je na vás, takže vy musíte prokázat, že byl vadný zip a že jste ho nepoškodila. K tomu vede jediná cesta, a to přes znalecký posudek. Nicméně domnívám se, že cena takového posudku bude vyšší než nová peněženka, takže bych Vám tuto možnost nedoporučovala.

Nicméně od 1. dubna se rozjel projekt ministerstva průmyslu a obchodu o mimosoudním řešení sporů. Jde o pokus zjistit, zda to, co funguje v mnoha evropských státech, by bylo využitelné i u nás. Do projektu je zapojena také Hospodářská komora ČR a některé spotřebitelské organizace (včetně SOS). Jeho cílem je pomoci vymáhat právo spotřebitelům, kteří vedou spor s podnikatelem o výrobek v hodnotě několika set nebo tisícovek korun, kvůli kterým se soudit nebudou. Jednání na kontaktním místě, případně mediace – to vše je zdarma a spor by měl být vyřízen do dvou měsíců. Pouze kdyby došlo k rozhodčímu řízení, bylo by zpoplatněno částkou 800 korun. Pro spotřebitele se tak otevírá možnost dosáhnut svého práva i bez podávání žaloby k soudu.

Autor: zv, hv
Klíčová slova: bpž;bpz;poradna;reklamace;
Související články