Středa 23. září 2020
Svátek slaví Berta, zítra Jaromír
Oblačno, déšť 22°C

Odbornice na výživu radí

8. ledna 2007 | 10:00

Jak moc je důležité, abych v těhotenství neměla podváhu? Jsem se svojí váhou spokojená, ale podle BMI mám podváhu

Jak moc je důležité, abych v těhotenství neměla podváhu? Jsem se svojí váhou spokojená, ale podle BMI, které mám 18, je to podváha. Co bych měla udělat pro to, abych přibrala? Je to vůbec nutné? VLADIMÍRA Dobrý den, Vladimíro, podváha představuje závažný problém, který se v době těhotenství stává významným rizikovým faktorem pro vyvíjející se plod. Těhotenství rozhodně není důvodem k přejídání, obecně však platí, že žena by v tomto období měla přibrat asi 8-12 kg. Pochopitelně záleží i na její tělesné konstituci a na bazálním metabolismu. Druhým obecným pravidlem je navýšení energetického příjmu o 15 %. Mezi vhodnými potravinami by měly převažovat kvalitní bílkoviny, jako jsou ryby (a to především mořské, které mají mimo jiné vysoký obsah jódu), drůbeží maso a mléčné výrobky, ideálně s obsahem probiotické kultury, dále pak ovoce a zelenina jako zdroj antioxidačních vitaminů. Zvýšen by měl být též příjem železa (zejména červené libové maso). Základem všeho je pravidelné stravování, nejlépe 5x denně, v malých porcích.

Související články