Pátek 26. dubna 2024
Svátek slaví Oto, zítra Jaroslav
Oblačno, déšť se sněhem 9°C

Čistírna zničila oděv

Čistírna zničila oděv
4. prosince 2006 | 10:00

V čistírně jsem si nechala vyčistit bundu. Při jejím přebírání jsem zjistila, že je poškozená - vybledlá barva

V čistírně jsem si nechala vyčistit bundu. Při jejím přebírání jsem zjistila, že je poškozená - vybledlá barva, na některých místech zůstaly bílé fleky. Odmítla jsem bundu převzít a uplatnila reklamaci. Majitel mi v poslední den reklamační lhůty odpověděl, že moji reklamaci neuznává. Dva měsíce jsem se dohadovala s pracovníky firmy na finančním vyrovnání. Dosud nemám ani bundu, ani peníze. Marcela Pokud nesouhlasíte s důvody, proč poskytovatel služby vaši reklamaci odmítl jako neoprávněnou, měla byste si opatřit posudek soudního znalce, který by poškození oděvů posoudil a určil, zda skutečně jde o odpovědnost firmy. Pokud by zjistil, že ano, pak byste se měla domoci přiměřené náhrady za způsobenou škodu. Vedle toho byste měla právo i na náhradu nutných nákladů (např. znalečné, poštovné apod.), které vám vznikly v souvislosti s uplatněním vašeho práva. Toto právo je třeba uplatnit u poskytovatele služeb, a to nejpozději do jednoho měsíce po uplynutí doby, ve které je třeba vytknout vady; jinak toto právo zanikne. Kdyby však i přes doporučení soudního znalce firma nechtěla uznat vaše právo na přiměřené finanční vyrovnání, musela byste se domáhat práva soudní cestou. Odpovídá: Ing. Karel Novák Sdružení českých spotřebitelů

Související články