Pátek 18. září 2020
Svátek slaví Kryštof, zítra Zita
Jasno 18°C

Poradna gynekoložky

22. května 2006 | 10:00

Prodělala jsem myom dělohy vrůstající do vaječníku a nyní po hysterektomii začínám přibírat na váze. Čím je to asi způsobeno?

Prodělala jsem myom dělohy vrůstající do vaječníku a měla jsem i několik dalších myomů rostoucích uvnitř. Totální hysterektomie byla nutná. Dva měsíce po operaci mi byl aplikován přípravek Riselle - hormonální estrogenová substituce, vždy jedna kapsle na půl roku, vpíchnutá pod kůži břicha. Riselle mi umožňuje normálně fungovat i po ztrátě vaječníků a jsem s ní velmi spokojena, ale postupně jsem začala nabírat na váze. TÁŇA Vážená Táňo, přírůstek váhy patří k přechodu. Je dán hormonálním stavem ženy, samotným věkem a také změnou životního stylu, ke kterému často dochází - ať už si to přiznáme nebo ne. Preparát Riselle, který vám byl aplikován, je nejpohodlnější metodou hormonální substituční léčby, která je určena pro ženy po hysterektomii (odnětí dělohy). Slouží k tomu, aby ženu neobtěžovaly příznaky přechodu, mezi které patří zejména návaly, pocení, nespavost a pokles chuti k sexu. Zkuste se zamyslet, zda u vás není nějaký problém ve stravování nebo v dostatku pohybu. Zdravý pohyb spolu s hormonální substitucí je nejdůležitější ochranou také proti osteoporóze - řídnutí kostí. MUDr. EVA MAZÁNKOVÁ, gynekolog - porodník www.gynekologie-praha.cz

Související články