Hubnutí na horách: Nejlépe shodíte na běžkách | Pro ženy | Blesk.cz

Hubnutí na horách: Nejlépe shodíte na běžkách

  • Hubněte během zimního sportování.
    21. února 2014 | 12:00

    Zimní sporty jsou jedněmi z nejúčinnějších spalovačů tuků, navíc skvěle formují a posilují postavu i na těch nejproblematičtějších partiích. A při kterých sportech toho shodíte nejvíce?

     

  • Běžky


    Běžky
    Běžky stojí za to vyzkoušet. Během testů bylo prokázáno, že není sportu, který by zapojoval tolik svalů a tak komplexně protahoval tělo. Během tohoto sportu totiž zapojíte ruce i nohy, ale i zádové svaly nebo hýždě a navíc posilujete činnost srdce. Během 30 minut na běžkách dokáže tělo spálit asi 350 kalorií, a pokud se do toho opřete trochu víc, může to být až 450 kalorií.

    Jak rychle na běžkách spálíte oblíbené dobroty?
    Kvůli opečené klobáse s chlebem, která má 1 500 kJ budete muset do běžkařské stopy vyrazit na 31 minut, svařáku s cukrem o 800 kJ se zbavíte za 16 minut a smažený sýr, hranolky a tatarku, které mají dohromady 4 250 kJ vyběžkujete za 86 minut.

  • Bruslení


    Zima klepe na dveře, užijte si zimní radovánky s novými bruslemi! Poradíme, kde koupit super brusle nejlevněji
    V době, kdy nemusíte čekat, až zamrzne nějaký ten rybník, ale můžete vyrazit na veřejné kluziště nebo na zimní stadion, není problém jít si zabruslit. Díky bruslení, a nejen tomu na ledě, spálíte během 30 minut intenzivního pohybu asi 200 kalorií, zpevníte hýždě, stehna i boky a protáhnete lýtka. Spíše než na piruety a kudrlinky se ale zaměřte na techniku jízdy, inspirovat se můžete třeba u naší zlaté olympioničky Martiny Sáblíkové.

    Jak rychle na bruslích spálíte oblíbené dobroty?
    Jestli jste si dali k obědu klobásu s chlebem o 1 500 kJ, zapotíte se na ledě celých 35 minut, než ji spálíte. Přidáte-li k tomu ještě slazený svařáček o 800 kJ, vydržet budete muset dalších 19 minut. A jestli jste neodolali smaženému sýru s hranolkami a navrch tatarkou, které mají dohromady 4 250 kJ, pak se na led vrhněte rovnou na 98 minut.

  • Lyžování


    Lyžování
    Jízda na lyžích je prostě klasika, bez které si zimu umí představit jen málokdo. Nejedná se ovšem o nejúčinnější prostředek na hubnutí, protože tělo při krátkodobých výkonech spaluje spíš cukry, než tuky, které jsou potřeba. Nevýhodou je obzvláště to, že po každém sjezdu, při kterém zapojujete hýžďové svaly, stehna i lýtka, následuje dlouhé čekání ve frontě. Během jízdy na lyžích můžete spálit asi 150 kalorií za 30 minut, ale věřte, že to závisí hlavně na terénu, po jakém jezdíte a také na rychlosti.

    Jak rychle na lyžích spálíte oblíbené dobroty?
    Svařák s cukrem o 800 kJ, který jste si dali u vleku, vyjezdíte na lyžích za 22 minut. Klobásku s chlebem, co jste měli k obědu a která má 1 500 kJ, spálíte za 42 minut a kvuli smažáku, hranolkům a tatarce, které mají dohromady 4 250 kJ, budete na sjezdovce muset strávit celých 122 minut.

  • Snowboarding


    Snowboard
    Sport, který se po Olympiádě v Soči stane díky zlaté olympioničce Evě Samkové ještě populárnější než doteď, zapojuje při jízdě svaly na hýždích, stehnech nebo zádech. Během 30 minut můžete na prkně spálit asi 210 kalorií, ale stejně jako u lyžování to závisí na terénu a rychlosti vaší jízdy a počítá se jen čas, který opravdu strávíte na svahu a ne ve frontě na vlek.

    Jak rychle na snowboardu spálíte oblíbené dobroty?
    I snowborďáci si občas dají nějakou tu dobrotu v podobě smažáku, hranolek a tatarky a 4 250 kJ pak musejí vyjezdit během 129 minut. Klobásu s chlebem, díky kterým tělo přijme 1 500 kJ, na prkně vyjezíte za 45 minut a sladký svařák o 800 kJ za 24 minut intenzivní jízdy.

Diskuse ke článku
.
Další články z kategorie