Nordic Walking: Dojděte si pro štíhlou postavu! | Pro ženy | Blesk.cz

Nordic Walking: Dojděte si pro štíhlou postavu!

27. června 2013 | 15:08
Prezentace klienta |

Chcete shodit nějaké to kilo a dostat se do kondice? Máme pro vás skvělý tip: Nordic Walking neboli severská chůze je sportem pro každý věk.

Nordic walking je vhodný i pro zarputilé nesportovce
Můžete začít třeba už zítra! Ve městě, na vesnici, na ulici, v přírodě: Nordic Walking můžete provozovat kdekoliv. Dostane vás do kondice a navíc díky tomuto sportu získáte perfektní postavu.

Nordic Walking vznikl v 80. letech ve Finsku a dnes už má několik desítek milionů vyznavačů. Jde v podstatě o chůzi s hůlkami. Nejsou to hůlky na lyže ani na túry, ale speciální hole pro tento sport. Pokud se naučíte správnou techniku, uděláte hodně pro svoji fyzičku. Navíc budete skvěle hubnout, vaše postava se vylepší.

Co potřebujete

Především speciální trekingové hole ze slitin hliníku nebo karbonu, a sice buď výškově nastavitelné, nebo s pevnou délkou. Měly by představovat 68 % vaší výšky (svoji výšku vynásobte číslem 0,68).

Velký výběr kvalitních trekingových holí a doplňků najdete například na specializovaném e-shopu sportnanetu.cz. Vybírat můžete třeba z lehkých 2 či 3 sekčních holí s dokonalým odpružením, které si můžete libovolně výškově nastavit dle svých potřeb na 2 až 3 místech. Odpružení, tvz. antishock poskytuje maximální komfort, díky kterému hole stanou vašimi věrnými pomocníky. 

Oblečení volte sportovní, přiměřené počasí i zvolenému terénu. Nemělo by být příliš těsné, nesmí vám bránit ve volném pohybu.

Nordic walking lze provozovat všude - v přírodě i ve městě

Jak to funguje

Při Nordic Walking se zapojují do pohybu téměř všechny svalové skupiny. Kila jdou dolů a čerstvý vzduch vám provětrá hlavu. Srdce i krevní oběh pracují na plné obrátky. Jedinečnou výhodou tohoto sportu je to, že se při něm tolik nezatěžují klouby nohou jako při chůzi nebo při joggingu. Zní to lákavě, že?

Na co dávat pozor

Kolena mají být při chůzi mírně ohnutá. Nechoďte po špičkách - pata by se měla dotýkat země. Pokud máte problémy s boky nebo s koleny, poraďte se o Nordic Walking se svým lékařem. Pamatujte, ze měkká lesní půda chrání vaše klouby mnohem lépe než tvrdý asfalt.

Výhody Nordic Walking

Vzpřímená chůze s dlouhými hůlkami zapojuje do činnosti celou horní polovinu těla a posiluje až 600 svalů - to je asi 90 % svalů v celém těle. Nordic Walking zlepšuje kondici, koordinaci pohybů, upravuje zvýšený krevní tlak, uvolňuje napjaté šíjové a ramenní svalstvo. Navíc při správném provádění spalujete 1 260-1 680 kJ za hodinu, jde tedy o velmi vhodný pohyb vedoucí ke shazování kilogramů. Tento sport je vhodný pro každého, kdo má radost z pohybu. I začátečník zvládne Nordic Walking bez problémů.

Velký výběr kvalitních trekingových holí najdete ZDE >>