Zase mě bolí klouby | Pro ženy | Blesk.cz

Zase mě bolí klouby

21. prosince 2005 | 10:00

Plavejte a nebudete mít problémy s bolavými klouby. Musíte jim věnovat dostatek výživy a pohybu

Máte pocit, že čím jste starší, tím vás klouby bolí stále více? Asi jim nevěnujete dostatečnou pozornost a hlavně jim nedopřáváte dostatek výživy a pohybu. Základ pevných a zdravých kostí se tvoří poměrně dlouho a je zakončený až ve věku 25-30 let. Po třicátém roce života však začne kostní hmota ubývat a může se stát, že vás zastihne ve věku 45-50 let tzv. osteoporóza, neboli řídnutí kostí. Kromě toho vás může postihnout i artróza, což je degenerativní onemocnění kloubních chrupavek. Artróza sice není léčitelná, ale její průběh se může značně zpomalit či dokonce zastavit. Pokud už máte problémy s klouby, můžete užívat spoustu přípravků, od vitaminů až po speciální krémy na odstranění obtíží. Měla byste se však informovat u svého lékaře, zda přípravek, který byste chtěla použít, je pro váš organismus vhodný. ODOLNOST VŮČI BOLESTI JE INDIVIDUÁLNÍ Pocit bolesti je ovlivněn mnoha faktory. Lidské tělo je pro vnímání bolesti vybaveno zvláštními buňkami, které hlásí bolestivé stimuly do míchy a odtud jdou signály do mozku, kde jsou vyhodnoceny jako pocit bolesti. Všichni máme stejný práh bolestivosti, ale odolnost vůči ní je u každého jiná. Pro někoho je bolest jen nepříjemným pocitem, zatímco jiný se s ní jen těžko vyrovnává. A pro dalšího je stejná bolest dokonce naprosto nesnesitelnou. MÁME PRO VÁS NĚKOLIK RAD PRO PŘEDCHÁZENÍ OBTÍŽÍ: 1. Běh nebo jízda na kolečkových bruslích jsou určené pro ty mladší, ale nebojte se sportovat, protože tím si udržíte celkovou fyzickou kondici. 2. Jízda na kole je výborná pro ty, kdo mají problémy s klouby na nohou. Cvičíte, ale nohy přitom nejsou zatížené váhou těla. 3. Plavání je ještě vhodnější, protože bez zatížení si procvičujete celé tělo. 4. Pokud nemůžete plavat ani jezdit na kole, určitě vám pomůže chůze. Může být svižná i pomalejší, ale hlavně každodenní.

Související články