Čtvrtek 1. říjen 2020
Svátek slaví Igor, zítra Olívie
Oblačno, déšť 15°C

Pro pěkné bříško

27. listopadu 2006 | 10:00

Krásné tělo po celý život je jen otázkou vaší péče! Berte cvičení jako zábavu a udělejte si na sebe čas alespoň třikrát týdně

Je jedno, jestli je vám 30 nebo 50 let, pěkné bříško můžete mít v každém věku. Jen se nesmíte vzdávat - je třeba pravidelně cvičit a správně o bříško pečovat. TŘICÍTKY: Do formy v pohodě Nejlepší cvičení V tomto věku tělo pořád ještě reaguje na trénink rychle. Berte cvičení jako zábavu. Pořiďte si obruč a cvičte s ní 3x týdně po dobu asi 20 minut. Kroužení trupem nastartuje spalování tuků a zpevní břišní svalstvo. Jednoduché cvičení pro každý den: postavte se rovně, zatáhněte a zpevněte břicho a vydržte 10 sekund. Opakujte 5x. Ideální péče Dopřejte si denně "prokrvovací" masáž: sevřete kůži mezi palcem a ukazováčkem, jemně kůži natáhněte a uvolněte. Na celé břicho vám postačí 3 minuty. Alternativou je minutová masáž s pomocí kostky ledu. Stravovací tipy Důležitá je pro vás každodenní konzumace zeleniny. Dvakrát týdně jezte i artyčoky, které mají pročišťující účinky.


ČTYŘICÍTKY: Účinná péče Nejlepší cvičení Neodbytné tukové polštáře ustoupí zejména při posilování spodních partií břicha. Cvičení: Lehněte si na záda, nohy pokrčte do pravého úhlu, zatáhněte břicho a zdvihněte pánev co nejvýše. Ideální péče Začněte den 5minutovou masáží s pomocí drsné rukavice, čímž nastartujete krevní oběh. Pak použijte produkty podporující látkovou výměnu (kvalitní oleje a krémy proti celulitidě) - krouživými pohyby je vmasírujte do pokožky. Stravovací tipy Organismus má v tomto věku sklon zadržovat vodu. A protože sůl vodu váže, měla byste její používání omezit a ochucovat jídla spíš bylinkami. Udělejte si týdenní zpevňovací kúru: Denně vypijte 3 šálky petrželového čaje (1 polévkovou lžíci nasekané petrželky zalijte 200 ml vroucí vody a nechte louhovat 10 minut). Čaj obsahuje kyselinu křemičitou, která se postará o obnovu tkáňových vláken.
PADESÁTKY: Šetrné zpevňování Nejlepší cvičení Teď už zabírá jen kombinace vytrvalostního a posilovacího tréninku a uvolňovací cvičení. Nahromaděný tuk nepříjemně překvapí i 30minutová procházku před snídaní. S pomocí cvičení, které vidíte na obrázku 2, si rychle vytvarujete tenký pas. Je důležité cvičit denně. Nezbytná je i vhodná relaxace 3x týdně. NÁŠ TIP: Lehněte si na postel a postupně od konečku prstů na nohou uvolňujte svalstvo po celém těle až k hlavě. Relaxujte 5-10 minut. Ideální péče Omezené prokrvení pleti zlepšíte bahenními zábaly. Aplikujte je 3x týdně, nejlépe večer. Bahno přikryjte hliníkovou fólií, nechte působit 30 minut a smyjte teplou vodou. Stravovací tipy Metabolismu už není tak rychlý jako dřív, proto byste měla jíst denně hrst čerstvých kopřiv přidaných například do salátu. Udělejte si občas ovocný den. Mango a papája jsou bohaté na vápník a odvodňují organismus.
NEJVĚTŠÍ HŘÍCHY PRO BŘÍŠKO * Stres podporuje ukládání tuků, což má za následek tvorbu tukových polštářů. * Rychlá konzumace jídla zatěžuje trávicí systém a přispívá k nadýmání. * Káva sice podporuje trávení, ale ve větším množství (více než 3 šálky denně) odvodňuje, což může být příčinou zácpy. * Potraviny z bílé mouky neobsahují vlákninu, proto nepodporují střevní peristaltiku. * Nesprávné držení těla vede k ochabnutí břišních svalů.

Související články