Čtvrtek 1. říjen 2020
Svátek slaví Igor, zítra Olívie
Oblačno, déšť 15°C

Posilujte záda!

30. října 2006 | 10:00

Užijte si den bez bolestí zad a bez problémů s páteří. Zkuste naše jednoduché cviky a buďte fit. Stačí vám jen pár minut denně a uvidíte ten rozdíl

Dejte bolestem sbohem! S naším cvičením na zpevnění zádového svalstva získáte nejen pěkné, pevné držení těla, ale navíc se zbavíte stresu a napětí.


Protahuje a posiluje Tento cvik účinně zvyšuje pohyblivost a aktivuje velké svalové skupiny. Posaďte se na zem, natáhněte nohy. Rukama uchopte lýtka (nebo kotníky, podle toho, kam až dosáhnete). Nadechněte se, narovnejte záda a vypněte hrudník. S výdechem se nakloňte dopředu, hrudníkem se snažte přiblížit ke kolenům. V krajní poloze vydržte 15-20 sekund. Opakujte 20x. Je důležité, abyste se nehrbila a cvičila jen velmi pomalu. Postupně zkoušejte uchopit nohy co nejblíž ke špičkám.
Uvolňuje Jako motýlek: Posaďte se na zem, spojte chodidla a přidržte je oběma dlaněmi. Narovnejte se a dvě minuty kmitejte koleny. Potom se posaďte do tureckého sedu (viz obr.) - záda mějte stále narovnaná. Dlaně si položte na ramena. Při nádechu otočte trup pomalu doleva, při výdechu zpět, při dalším nádechu otočte doprava, při výdechu otočte zpět. Vždycky se přitom podívejte za záda. Opakujte 15x.
Zbavte se bolesti Cítíte nesnesitelnou bolest v krční páteři, protože jste si "přeležela hlavu", nebo jste cestovala v autě při otevřeném okénku? Bolestivé ztuhnutí odstraní proud horké vody nebo zahřátý polštářek naplněný třešňovými peckami. Přiložte ho na bolestivé místo na 15 minut. Skvěle uvolní křeč a podpoří uvolnění. Odstraňuje napětí a zvyšuje pohyblivost Buďte ohebná jako kočka: Postavte se na všechny čtyři, stehna jsou kolmo k zemi, dlaně v šíři ramen. S výdechem se co nejvíce "vyhrbte", hlavu přitom skloňte směrem k břichu. Při nádechu pomalu začněte záda prohýbat a hlavu postupně veďte až do záklonu. Cvičte klidně, opakujte 20x.
Co vás bolí? * Máte s křížem jen kříž? Určitě nejste sama. Na bolesti v kříži si stěžuje každá druhá žena. Někdy stačí dodržovat několik jednoduchých zásad a s bolestmi se můžete rozloučit nebo je alespoň minimalizovat. Máme pro vás ty nejdůležitější. * Pohybujte se co nejčastěji! Úkolem zad je držte tělo ve vzpřímené poloze a umožňovat pohyblivost trupu do všech stran. Proto musí fungovat spolupráce mezi obratli, vazivem, svaly a ploténkami. Podpořit ji můžete preventivní gymnastikou zad a pravidelným pohybem. * Nezvedejte těžká břemena! Pokud to nejde jinak, snažte se váhu rozdělit rovnoměrně na obě poloviny těla. Předmět zvedejte tak, že si k němu nejdříve přidřepnete, uchopíte ho a pak spolu s ním zvednete celé tělo. Přenášené předměty si vždycky opírejte o tělo. Také se vyhýbejte přetížení zad, které si můžete přivodit špatným držením těla. * Spěte zdravě Ve spánku musí odpočívat i záda. Pokud to jde, nespěte na břiše. * Zabírají uvolňovací cviky! Jóga, ale i jednoduché dechové cvičení, které vám doporučí každý fyzioterapeut, každému jen prospějí. * Buďte neposedná! Myslíme to naprosto vážně. Pokud máte v práci málo pohybu, snažte se co nejčastěji měnit polohu při sezení. modelka: ZUZANA, produkce: LENKA SULOVSKÁ, vizáž: ANKA MARGUŠOVÁ, oblečení: Schiesser

Související články