Zadržuje vaše tělo vodu? Stačí udělat tyto změny! | Jak zhubnout | Blesk.cz

Zadržuje vaše tělo vodu? Stačí udělat tyto změny!

  • 22. dubna  2019 
     06:00

    Nadměrné zadržování vody v těle může souviset se závažným onemocněním ledvin, nebo dokonce selháním srdce. Většina žen však retencí vody trpí pouze v malé míře, a to v období před menstruací, během těhotenství nebo důsledkem zcela zbytečných chyb při stravování. Mějte zavodňování pod kontrolou a předcházejte mu těmito šesti jednoduchými triky.

    Možná vás některé překvapí to, jak voda v těle výrazně ovlivní to, jak se denně cítíte. Vaše váha totiž může klesnout až o dva kilogramy!

  • Snižte příjem soli

    Sůl je tvořena sodíkem a chloridem. Sodík se váže na vodu v těle a pomáhá udržovat rovnováhu tekutin uvnitř i vně buněk.

    Pokud často konzumujete jídla, která obsahují velké množství soli, vaše tělo bude vodu zadržovat. Obzvláště zpracované potraviny mají obsah sodíku opravdu vysoký. Měla byste se tak vyhnout nezdravým instantním potravinám a neměla byste konzumovat příliš konzervovaných jídel.

  • Doplňujte hořčík

    Hořčík, neboli magnezium, patří mezi důležité minerály. Podílí se na více než tři sta enzymatických reakcích, které udržují správné fungování těla. Zvýšení příjmu hořčíku také přispívá ke snížení retence vody.

    Podle jedné studie 200 mg hořčíku denně snižuje retenci vody u žen s premenstruačním syndromem. Tyto pozitivní výsledky potvrdilo i několik dalších studií.

    Mezi hodnotné zdroje hořčíku patří ořechy, celá zrna, hořká čokoláda a listová zelenina. Magnezium však můžete zařadit i jako doplněk stravy.

  • Zaměřte se na vitamin B6

    Vitamin B6 je společné označení hned pro tři sloučeniny. Ty jsou důležité pro tvorbu červených krvinek a slouží při mnoha dalších procesech v těle, jako je přeměna zásobních cukrů v játrech a svalech na energii. V premenstruačním období u žen má tento vitamin dokonce pozitivní vliv i na retenci vody.

    Zařazujte do jídelníčku banány, brambory, vlašské ořechy, maso, ryby, vejce, fazole a celozrnné výrobky. Vedle toho, že se vyhnete slabosti, podráždění a nepříjemným kožním projevům, vaše tělo nebude zadržovat nadměrné množství vody.

  • Jezte potraviny bohaté na draslík

    Draslík je minerál, který slouží hned k několika důležitým funkcím v těle. Dokonce pomáhá vysílat elektrické signály, které udržují tělo v chodu. Prospívá také zdraví srdce a ovlivňuje retenci vody, a to hned dvěma způsoby. Aktivně snižuje hladinu sodíku a zároveň zvyšuje produkci moči.

    Ujistěte se, že váš jídelníček obsahuje během dne potraviny bohaté na obsah draslíku. Mezi ty patří banány, avokádo, batáty, špenát, meloun, fazole, dýně, ale i kokosová voda.

  • Vyzkoušejte sílu pampelišky

    Pampelišky má spousta z nás spojené s dětstvím. Pletením věnečků z této sytě žluté květiny dokázaly dívky trávit i dlouhé hodiny. Historie pampelišky však sahá až do lidového léčitelství, kdy se používala jako přírodní diuretikum. Pampelišky pomáhají snížit retenci vody tím, že podporují časté močení.

    V jedné studii užívalo sedmnáct dobrovolníků tři dávky extraktu z pampelišky po dobu čtyřiadvaceti hodin a v následujících hodinách a dnech zaznamenali výrazně zvýšené množství vyprodukované moči.

  • Vyhněte se rafinovanému cukru

    Konzumace rafinovaných sacharidů vede k prudkému zvýšení hladiny cukru a inzulinu v krvi a k zadržování více sodíku v těle. Konkrétně k tomu dochází zvýšením reabsorpce sodíku v ledvinách, což vede ke zvětšení objemu tekutiny v těle.

    Vyhněte se tak všem zpracovaným cukrům včetně zrn, tedy bílé mouce. Pečivo vybírejte pouze celozrnné a cukr nahraďte čerstvým ovocem. S příchodem jara je výběr mnohem pestřejší, a jídelníček tak můžete obohatit také o spektrum vitaminů.

  • Další způsoby, jak snížit retenci vody v těle

    Zadržování vody v těle můžete ovlivnit i mnoha dalšími způsoby.

    • Pohyb. Obyčejná chůze pomáhá s trávením, ale i vylučováním. Pokud navíc trpíte na otoky nohou z dlouhého sezení, s každým pohybem navíc pocítíte značnou úlevu.
    • Pijte dostatek vody. Při nedostatku tekutin začne tělo paradoxně vodu zadržovat. Mějte proto u sebe neustále lahev s vodou a dodržujte kvalitní pitný režim!
    • Přeslička, petržel, ibišek, kopřiva. V lidovém lékařství mají pověst účinného diuretika také byliny, jako jsou přeslička, petržel, ibišek a kopřiva.
    • Česnek. Česnek pomáhá nejen při nachlazení, ale i odvodňování.
    • Fenykl. Fenykl má do jisté míry močopudné účinky.
    • Brusinkový džus. Brusinky pomáhají při léčbě močových cest, a podporují tak i močení.

/
Autor: Veronika Duží

Diskuse ke článku

.

Aplikace a kalkulačky

BMI
kalkulačka
Výpočet
energetického
příjmu

Jídelníčky na míru

Vyberte si jídelníček na míru
a hubněte konečně efektivněji