Drobnosti, které ušetří pár kalorií, a nikdo si toho ani nevšimne | Jak zhubnout | Blesk.cz

Drobnosti, které ušetří pár kalorií, a nikdo si toho ani nevšimne

  • 24. prosince  2018 
     06:00

    Vánoce jsou jednou za rok a bylo by škoda si všechna ta tradiční jídla odepřít. Možná jste i drželi nelehkou dietu, abyste si mohli právě o svátcích dopřát. Zdravý životní styl vás ale přece jen ovlivní v tom, abyste udělali pár drobných úprav, kterými ušetříte nejen pár kalorií, ale hlavně své zdraví. Olej stékající po řízcích nebo příliš tuku v salátu by totiž nemusely udělat dobře vašemu zažívání. A to by vám ty svátky mohlo pěkně znepříjemnit. 

    Pokud jste zvyklí na lehká jídla, a najednou se začnete o svátcích přejídat tučnými pokrmy, vaše tělo by nemuselo zareagovat zrovna přívětivě. Vsaďte proto na drobnosti, které neovlivní konečnou chuť, ale ušetří vám případné zažívací problémy.

  • Pár kousků vánočního cukroví

    Možná jste se pokusili upéct několik zdravějších druhů vánočního cukroví, při čemž jste použili celozrnnou mouku, cukr jste nahradili přírodním sladidlem, nebo jste se dokonce vrhli na bezlepkové cukroví. V takovém případě jste možná ušetřili při pečení i pár desítek kalorií. 

    Klasické tradiční druhy jsou ale nejlepší v jejich poctivé verzi, a tak není prostor pro ústupky. Dopřejte si i cukroví, které obsahuje bílou mouku, máslo a cukr, jen to nepřehánějte s jeho množstvím. 

    Z nadbytku cukru totiž nebude trpět jen vaše postava, ale i pleť. Po třech svátečních dnech by se vám na pokožce mohly objevit pupínky. Tělo tak ukazuje, že bez rafinovaného cukru by mu bylo podstatně lépe.

  • Majonéza do salátu s nižším obsahem tuku

    Stejně jako u cukroví, i u salátu platí pravidlo, že byste se neměli přejídat. Majonéza obsahuje na sto gramů až pětasedmdesát gramů tuku, jelikož se skládá převážně z oleje a vaječných žloutků. Tak velké množství tuku by ale vašemu žaludku nemuselo udělat dobře.

    Salát můžete trochu odlehčit. Půl porce majonézy si dejte v plnotučné verzi a tu druhou porci nahraďte buď bílým jogurtem, nebo majonézou light, která má téměř třetinový obsah tuku. Ale na chuti to vůbec nepoznáte! 

  • Řízek na ubrousek

    Nechcete se vzdát ryby nebo řízku v trojobalu? Ušetřete alespoň trochu tuku a připravte si ho v troubě nebo ho nezapomeňte po smažení odložit na několik vrstev ubrousků, které nasají přebytečný olej. 

    Příprava řízků v troubě ale opravdu není o nic méně chutná! Pokud místo strouhanky použijete nadrcené cornflakes, pak si dokonce pochutnáte o poznání více. Stačí plátek masa obalit v rozšlehaném vejci a pak už jen v kukuřičných lupíncích. 

  • Polévka bez jíšky

    Zatímco rybí vývar se obejde bez zahušťování, do hrachové polévky se podle tradičních receptů přidává jíška nebo alespoň mouka. Zahustit ji ale zvládnete i rozmačkaným bramborem nebo zeleninou.

    Polévka je tak mnohem lehčí na trávení a tolik vás nezasytí. Budete pak mít ještě v žaludku dostatek místa na hlavní chod a třeba i dezert. 

  • Do svařáku méně cukru

    Vánoce se pojí i s alkoholem. Zatímco vaječný likér patří mezi nejkaloričtější druhy alkoholu, které jen těžko můžete upravit do dietnější verze, u svařáku, grogu a punče snadno ovlivníte množství přidaného cukru.

    Oslaďte svařák polovičním množstvím cukru, než jste zvyklí, a uvidíte, že vypijete o to menší množství. Cukr totiž přebíjí chuť alkoholu a vy pak ztrácíte kontrolu nad jeho sílou.

/
Autor: Veronika Duží

Diskuse ke článku

.

Aplikace a kalkulačky

BMI
kalkulačka
Výpočet
energetického
příjmu

Jídelníčky na míru

Vyberte si jídelníček na míru
a hubněte konečně efektivněji