Tmavé pečivo se hodí k hubnutí? Zapomeňte! Je to složitější | Jak zhubnout | Blesk.cz

Tmavé pečivo se hodí k hubnutí? Zapomeňte! Je to složitější

Při výběru pečiva dávejte na složení, nikoliv na barvu. Tmavá není zárukou kvality.
18. června  2015 
 06:00

Když se řekne pečivo, někteří dietáři se chytají za hlavu a div se před ním nekřižují. Přitom pečivo do našeho jídelníčku patří, musíme jen umět vybrat to správné. To by mělo být celozrnné a obsahovat dostatek vlákniny.  

Tmavé pečivo rovná se zdravé pečivo. Jeden z nejčastějších dietních omylů. Při nákupu bychom se měli řídit nikoliv barvou, ale složením. Pokud je chléb třeba žitno-pšeničný, pak si můžete být jisti, že převažuje žitná mouka. Ze zákona musí totiž výrobci uvádět složení sestupně. Tedy to, co je první, tvoří největší podíl. 

 

Žitné pečivo by pro vás mělo být tou správnou volbou. Je totiž chutnější, déle vydrží, má více minerálů a obsahuje vlákninu. Té by mělo být v pečivu alespoň šest procent. Pokud na výrobku není údaj o gramech či procentech napsán, hledejte alespoň označení "s vysokým obsahem vlákniny". 

 

Kromě žitného pečiva doporučují Karolína Hlavatá a Petr Havlíček z iniciativy Vím, co jím a piju také pečivo celozrnné, grahamové, naopak zrazují od cereálního nebo vícezrnného, kde převažuje pšeničná – tedy bílá – mouka. 

Vím co jím - pečivo • VIDEO: Vím co jím

Iniciativa Vím, co jím a piju je součástí globálního programu The Choices Programme, který umožňuje spotřebitelům lepší orientaci v nabídce potravin. Program vznikl na základě výzvy Světové zdravotnické organizace a Organizace OSN pro výživu a zemědělství. Právě tyto organizace upozornily na vybrané živiny, jejichž nadměrná konzumace výrazně zvyšuje riziko vzniku civilizačních chorob.

Diskuse ke článku

.

Aplikace a kalkulačky

BMI
kalkulačka
Výpočet
energetického
příjmu

Jídelníčky na míru

Vyberte si jídelníček na míru
a hubněte konečně efektivněji