V 25 si odpusťte večerní sladkosti, v 45 hodně zmenšete přílohy | Jak zhubnout | Blesk.cz

V 25 si odpusťte večerní sladkosti, v 45 hodně zmenšete přílohy

Nemusíte si nic zakazovat. Ale se stoupajícím věkem musíte jíst některých potravin výrazně méně.
3. ledna  2015 
 06:05

Ideální je jíst celý život s mírou, jenže v praxi se to ne vždy daří. Ale většina lidí si nejspíše všimla, že zatímco ve dvaceti s váhou nehnete, ani když občas sníte celou tabulku čokolády, ve čtyřiceti se vám tolik sladkého vymstí –  váha půjde nahoru. Poradíme vám, na co si v kterém věku dát pozor. 

Na jaká jídla byste měli s postupem věku zapomenout? Naštěstí na žádná. Nicméně se musíte naučit přistupovat k nim jinak. Držte se následujících rad: 

V 25 letech... 

... byste měla přestat jíst večer sladkosti. Belgické pralinky – celou krabici – jen tak u romantického filmu? Už nikdy více. Tuhle dobrotu si nechte na odpoledne a už nikdy si nedávejte více než dvě tři najednou. 

... zároveň si odpusťte jiné večerní pamlsky, jako jsou třeba arašídové křupky,bramborové lupínky, stejně jako se na večer rozhodně nedá doporučit zmrzlina. 

... si také zapamatujte, že sladké zákusky jsou na sváteční dny a že se nekupují jen tak ke kávě. 

V 35 letech...

pivo
... se naučte mlsnou zahánět sklenicí vody a vůbec, pijte pravidelně, i když na druhou stranu to není nutné s vodou přehánět; zvláště v zimě vám dva litry denně stačí.

... se zamyslete nad tím, kolik kalorií vlastně přijmete v alkoholu? Pamatujte, čím tvrdší je, tím je to horší. Samozřejmě v alkoholu není žádný tuk a je v něm spousta vody. Ale bohužel je v něm i skutečně hodně cukru. Rozhodně ne méně než v zatracovaných sladkých limonádách.  

... nejezte chipsy nebo pralinky, ani neujíždějte na sýrech. Zvláště pozor na camembert a jemu podobné druhy. 

V 45 letech...

Bramborové knedlíky s uzeným masem
... nahraďte přílohy na svém talíři z většiny zeleninou. Nemusíte se úplně vzdát brambor nebo rýže, ale nechte si jich jen část z obvyklého množství. 

... zkuste zapomenout na to, že existuje jídlo, které se obaluje v trojobalu a smaží se. Málo věcí je potřeba dostat na index úplně, tohle je však jedna z nich. 

... se hodně zamyslete nad tím, jestli skutečně chcete snídat cereálie, když je v nich vlastně samý cukr, ačkoliv nejsou doslazované. Anebo si alespoň pečlivě odvažte doporučované množství. 

V 55 letech...

Minerály jsou obsaženy i v zelenině a ovoci.
... byste měla omezit spotřebu pečiva na maximálně půl rohlíku až jeden rohlík nebo jeho ekvivalent denně. 

... stále milujete jablko před spaním? Bohužel, ovoce je hodně sladké, zkuste přejít na zeleninu. 

... velikost své porce rozhodně neporovnávejte s dospělými, dětmi či vnoučaty.Vy zkrátka musíte jíst výrazně méně. 

Diskuse ke článku

.

Aplikace a kalkulačky

BMI
kalkulačka
Výpočet
energetického
příjmu

Jídelníčky na míru

Vyberte si jídelníček na míru
a hubněte konečně efektivněji