Pevný zadek už v létě? Tohle začněte okamžitě dělat! | Jak zhubnout | Blesk.cz

Pevný zadek už v létě? Tohle začněte okamžitě dělat!

  • 25. května  2018 
     06:00

    S příchodem léta buďte ve sportování kreativnější. Pálit kalorie můžete běháním nebo jízdou na kole. Pokud ale chcete opravdu pevný zadeček, pak je tou pravou volbou in-line bruslení, u kterého si zvládnete pokecat s kamarádkou.

  • Jaký model si pořídit?

    ...

    In-lines jsou velice zábavným prostředkem pro trávení volného času, ale i tvarování postavy. Zlepšíte si kondici, spálíte spoustu kalorií a zpevníte stehna i zadeček. Pobyt na čerstvém vzduchu navíc udělá dobře i vašemu zdraví.

    Za účelem hubnutí si pořiďte fitness brusle pro volný styl jízdy. Pokud s bruslením teprve začínáte, nemusíte investovat astronomické částky. Snažte se držet střední cenové kategorie, nejlevnější brusle vám sport spíše zprotiví.  

    Určitě by vám ale měly brusle na nohou pevně držet a měly by být pohodlné. Jejich nepostradatelnou součástí je také brzda, pomocí které náklonem paty regulujete rychlost.

  • Dvacet kilometrů – žádná míra

    ...

    Zatímco rekreačním během urazíte vzdálenost od tří do deseti kilometrů, na bruslích můžete za hodinu ujet až dvacet kilometrů. Naplánujte si trasu a vezměte si s sebou lahev s vodou, abyste dodržovali příjem tekutin. Na in-line bruslích vám nebude překážet ani batůžek, do kterého můžete schovat také obuv pro přezutí.

    Při hodinové jízdě na bruslích spálíte pohodovým tempem (rychlost 10 km/h) až 400 kalorií. Když se ale rozhodnete dát si opravdu do těla (rychlost 15 až 16 km/h), můžete spálit o 100 až 200 kalorií více. To už vydá za pořádný oběd včetně dezertu.

  • Lepší postava ano, více svalů ne

    ...

    Přestože je bruslení náročné a formuje postavu, stále jde o kardio aktivitu. Ta je účinná ohledně spalování tuků a správné funkce srdce, ale nebudujete s její pomocí svalovou hmotu. Zařazujte proto bruslení spíše jako doplněk ke svým tréninkům. 

    "Tréninkový plán by měl být pestrý, proto prostřídejte pro lepší výsledky co nejvíce aktivit. Při každém pohybu totiž cílíte na jinou partii. Vaše tělo bude postupně regenerovat a hned tak vás vybrané aktivity nepřestanou bavit," radí fitness trenérka a výživová poradkyně Veronika Duží. Běh, cyklistika a brusle tvoří ideální trojici pro krásné nohy a hýždě.

  • Na oblečení a terénu záleží

    ...

    Abyste si bruslení opravdu užili, je třeba zvolit dobrý terén. Odletující štěrk, neustálá stoupání a klesání nebo hrbolky na trase nejsou příjemné, a už vůbec ne bezpečné. Nejlepší volbou jsou proto cyklostezky, které jsou pro in-line bruslení přizpůsobené.

    Oblečte se na bruslení funkčně, jelikož se určitě pořádně zapotíte, a nepodceňujte ani bezpečnost. Používejte chrániče na kolena, lokty, zápěstí, případně i helmu. Při vysoké rychlosti byste se mohli ošklivě zranit.

    S bruslením můžete začít v každém věku. Zapojit tak můžete celou rodinu, od dětí až po babičku. Bruslení totiž na rozdíl od běhání nezatěžuje natolik klouby. "Mějte u bruslení stále mírně pokrčená kolena, aby správně tlumila nárazy," radí trenérka Veronika.

  • Kde se projet?

    Na in-line bruslích musíte vyvinout skutečně větší námahu, abyste spálili energii.

    Na in-line brusle se můžete vydat i v páru. Společná sportovní aktivita je skvělý způsob, jak utužit vztah, poznat nová místa a vybudovat letní formu.

    Jezerní in-line stezka na Lipně je jedna z nejromantičtějších in-line tras. Stezka vede z Frymburka do Lipna nad Vltavou a její povrch je jeden z nejlepších v České republice. Trasa je dlouhá 12 kilometrů, je vhodná pro začátečníky a cestou neminete ani místa k občerstvení.

/
Autor: Veronika Duží

Diskuse ke článku

.

Aplikace a kalkulačky

BMI
kalkulačka
Výpočet
energetického
příjmu

Jídelníčky na míru

Vyberte si jídelníček na míru
a hubněte konečně efektivněji