Šup do žemle! | Pro ženy | Blesk.cz

Šup do žemle!

28. srpna 2008 | 09:31

Do lahodných a šťavnatých hamburgerů se rády zakousnou nejen děti. Ty nejlepší si připravíte sama, protože budete přesně vědět, co jste do nich dala.

Kvalitní suroviny
Žemle naplněné plátky sekané a kousky zeleniny – to je všechno, co nám nabízejí v různých občerstveních. My v nich hledáme záchranu zejména tehdy, když jsme v časové tísni a nestíháme připravit oběd nebo večeři. Z kvalitních surovin ale můžete za chvilku připravit skvělou delikatesu i doma.

Pravý hamburger
Asi vás překvapí, že nejde o americký vynález. Do USA se oblíbená pochoutka dostala z Evropy. Připravíte ji tak, že umelete čerstvé hovězí maso, ochutíte solí, pepřem a sójovou nebo worcesterskou omáčkou. Ze směsi vytvarujte karbanátky, nechte je krátce proležet a na grilovací pánvi je opečte z obou stran. Potom už stačí jenom opéct připravené žemle, potřít je majonézou, hořčicí a kečupem, doplnit masem i zeleninou a podávat.

Nejlépe budou chutnat s různými dresinky a čerstvou zeleninou.
Nejlépe budou chutnat s různými dresinky a čerstvou zeleninou.
Autor: achiv

I bez masa
Na žemlích plněných dobrou sekanou si rádi pochutnají i vegetariáni. Nejsou odkázáni jenom na sójové maso nebo na sýr tofu. Vynikající surovinou jsou luštěniny a zelenina. Doporučujeme cizrnu, fazole, čočku, cuketu, lilky ale i mrkev a brambory. Musíte je ale doplnit chuťově výraznými přísadami – bylinkami, česnekem, cibulí, kari kořením. Dobře poslouží i tavený nebo tvrdý nastrouhaný sýr, který každému burgeru dodá šmrnc. Na zahuštění směsi sekaného masa můžete použít vločky, mleté ořechy a strouhanku. Karbanátky potom opečte na grilu nebo je osmažte na pánvi v rozpáleném oleji.

Důležité přílohy
Burgery patří do dobrých žemlí, například do bílých nebo celozrnných s různými semínky. Nejlépe budou chutnat opečené a potřené různými dresinky. Například z majonézy a hořčice, kečupu a bylinek, zakysané smetany a česneku. Definitivní tečkou každého burgeru je zelenina, čerstvá i nakládaná. Například rajčata, listy salátu, kolečka cibule, sterilované okurky nebo feferonky. Jako přílohu doporučujeme hranolky upečené v troubě, které jsou méně mastné.

Autor: Ladislava Protivanská
Související články