Tohle musíte mít v lednici. A už nebudete potřebovat žádné doplňky stravy!

  • ...
    3. září 2017 | 06:00

    Vitaminy a jiné pilulky, které nám slibují zdravé klouby nebo lesklé vlasy, nemohou plně nahradit to, co nabízí zdravá a pestrá strava. Důležité je vědět, čím byste si měli zásobovat ledničku, abyste dosáhli vytouženého cíle. Tyto potraviny to zaručeně dokážou i bez návštěvy lékaře!

  • Bolavé klouby

    ...

    Pokud trpíte bolestmi kloubů, měli byste upnout svou pozornost především ke chrupavkám. Chrupavka je část kloubu, která se časem opotřebovává, a proto je její plnohodnotná výživa žádoucí. Základ chrupavky tvoří kolagen, který se nachází zejména v rybím mase, například v tuňákovi a lososovi, nebo také v mase krůtím nebo v telecích játrech. Výborným zdrojem kolagenu jsou také červené mořské řasy. Tělo si dokáže kolagen i samo vytvořit. K jeho produkci potřebuje vitamin C, B3 nebo potraviny s vysokým obsahem hořčíku.

  • Vlasy

    ...

    Jen si prohrábnete rukou vlasy, a už jich máte plnou dlaň? Vypadávání vlasů signalizuje nedostatek omega-3 mastných kyselin, zinku, bílkovin, železa, vitaminu A a C a selenu. Tyto živiny můžete snadno získat z rybího masa, mořských plodů, vnitřností, ořechů, luštěnin a obilnin. Zelenina, jako je například karotka, špenát, nebo rajčata, je bohatá na vitamin A.

  • Nehty

    ...

    Ani ten nejdražší lak nezabrání lámavosti vašich nehtů? Základem úspěchu je vyživovat nehty zevnitř. Zdravé nehty potřebují dostatek vitaminu C a D. Vitamin D, který zabraňuje právě jejich lámavosti, najdete především v rybím mase, vejcích a másle. Důležitý je také vápník, který napomáhá růstu nehtů. Najdete je v mléce a mléčných výrobcích nebo také ve špenátu, v brokolici a ve fících.

  • Křečové žíly

    ...

    Trápí vás křečové žíly, které dělají vaše nohy nevzhlednými? Proti křečovým žilám pomůže vitamin E. Ten zlepšuje krevní oběh a pomáhá odstranit pocit oteklých nohou. Najdete jej v mléce, v mase savců, v burácích, sóje, luštěninách a špenátu. Krevnímu oběhu napomáhá i lecitin, jejž najdete ve vaječných žloutcích, v játrech nebo třeba v již zmíněných sójových bobech. Pomůže i koenzym Q10, který se hojně vyskytuje v kukuřici, oříšcích, sóje, v mase, v rybím mase, v brokolici, špenátu a v rostlinných olejích. Pro pružnost cévních stěn je pak zásadní vitamin C a rutin, ten obsahují červené papriky, rajčata, a především pohanka. Pokud však trpíte silnými problémy s křečovými žilami, měli byste navštívit svého lékaře.

    Co mohou způsobovat křečové žíly?

    Oteklé nohy a křečové žíly při vedrech: Je to poslední varování, říká expert • VIDEO: 

  • Hemoroidy

    ...

    Potraviny mohou nahradit i doplňky stravy proti hemoroidům. V případě onemocnění ale navštivte svého lékaře, ať máte jistotu, že něco nezanedbáváte. Pro léčbu přírodní cestou budete potřebovat látky pro lepší krevní oběh. Kromě všeho podstatného z předchozí kapitoly ovšem doplňte stravu i o vlákninu. Vláknina se nachází například v sušeném ovoci, v kukuřici, mandlích, jablkách, hruškách, ovesných vločkách, v luštěninách, v pohance nebo třeba v avokádu.

    Jak probíhá lékařské vyšetření?

    Hemoroidy trápí už i mladé lidi: Takhle probíhá vyšetření • VIDEO: 

  • Během menopauzy

    ...

    Jídelníček je vhodné upravit také v období menopauzy. Ženské tělo během menopauzy trpí poklesem hormonů, a proto není od věci dodávat mu je přírodní cestou. Přírodní hormony fytoestrogeny se vyskytují v sóje, sójovém mase a tofu. Důležité jsou i omega-3 mastné kyseliny, bílkoviny, vláknina, vápník a vitaminy D, E a B.

Autor: Rebeka Stoklasová
Diskuse ke článku
.
DesktopMobile