Proč jste pořád tak unavení? Protože jste prospali celý víkend a nesnídáte!

  • ...
    26. srpna 2017 | 06:00

    Cítíte se unavení, a tak chodíte po práci odpočívat k televizi a lenošíte na gauči? Právě to by mohl být jeden z důvodů, proč se vám tak brzy klíží oči. Možná děláte ještě další věci, které vás jak fyzicky, tak psychicky vyčerpávají, a ani o nich netušíte. Podívejte se, jestli své tělo zbytečně neunavujete!

  • Málo se hýbete

    ...

    Pokud nepracujete rukama a k práci naopak potřebujete především hlavu, můžete se na konci pracovního dne cítit unaveně stejně tak, jako byste právě uběhli maraton. Rozeznat psychické a fyzické vyčerpání není snadné. Po pracovním dnu je ale zdravý pohyb skutečně žádoucí. Pravidelné cvičení pomáhá (kromě vaší fyzičky a hezčím bokům) vašemu kardiovaskulárnímu systému, a lépe tak dodává kyslík i živiny do celého těla. Vědci navíc zjistili, že díky pravidelnému pohybu se budete cítit méně unavení a budete nabití energií.

  • Málo pijete

    ...

    Dehydratace má mnoho negativních dopadů. Jedním, který vás možná překvapí, je právě pocit únavy. Dokonce už ztráta pouhých dvou procent tekutin z lidského organismu ovlivňuje naši bdělost. Při dehydrataci houstne krev v těle, čímž se stěžuje frekvence pumpování srdce. Tělu se tak nedostává v potřebné rychlosti dostatek okysličené krve a svaly i orgány těla pak nedostávají potřebné živiny. Organismus je v důsledku dehydratace unavený.

  • Dbejte na dostatek železa

    ...
     

    Cítíte se pomalí, podráždění, malátní a někdy máte potíže zaostřit? To by mohlo ukazovat na nedostatek železa. Podobně jako u dehydratace je váš organismus nedostatečně okysličen, tentokrát ovšem kvůli železu. Pro doplnění železa do těla jezte více hovězího masa, fazolí, listové zeleniny a ořechů. Pokud dokážete připravit jídlo, které bude navíc obsahovat suroviny s vysokým obsahem vitaminu C, pomůžete tak železu lépe se vstřebat.

  • Nesnídáte

    ...

    To, že je snídaně nejdůležitější jídlo dne, jste už zaručeně slyšeli, a je to pravda! Snídaně by vám měla dodat dostatek energie až do oběda. Měla by obsahovat dostatečné množství vlákniny, cukr v podobě kousku ovoce a bílkoviny. Zdravá a dobrá snídaně vám určitě nedovolí cítit se během dopoledne unaveni.

    Odborníci vědí, proč je snídaně důležitá

    480p 360p 240p
    Odborníci z Vím, co jím radí, jak správně snídat • VIDEO: 

  • Jíte nezdravě

    ...

    Pokud jste zvyklí stravovat se na rychlo v rychlém občerstvení nebo u stánků s nezdravým jídlem, pak není divu, že se cítíte unavení. Potraviny s vysokým obsahem tuku a jednoduchých sacharidů zvyšují hladinu cukru v krvi, což může vyvolávat pocit únavy. Zdravý jídelníček s potřebným obsahem bílkovin udrží stabilní hladinu cukru v krvi.

  • Pijete moc kávy

    ...

    Nedokážete si představit pořádné ráno bez šálku horké kávy? V pořádku! Studie dokazují, že dva až tři šálky kávy denně mohou být tělu prospěšné, pokud víme, kdy je pít. Káva by se měla pít především dopoledne po jídle, aby napomohla lepšímu trávení. Ve špatném užití může kofein narušit váš spánkový cyklus. Odborníci proto nedoporučují popíjet kávu dokonce až šest hodin před spánkem, aby látky nenarušovaly rytmus.

  • Válíte se o víkendu v posteli

    ...

    Během týdne máte zažitý spánkový rytmus a o víkendu, jako byste se z řetězu utrhli? Dlouhodobé narušování vašeho režimu ale může mít silný dopad na potíže s usínáním. Přestože jste prospali celou neděli, snadno se vám pak může stát, že se v pondělí probudíte úplně unavení. Pokud se během víkendu chcete lépe vyspat, dopřejte si během dne dvaceti minutové šlofíčky tak, aby se vaše tělo neuvedlo do hlubších fází spánku, po kterých se můžete cítit ještě více unaveni.

    Jak se během týdne lépe vyspat?

    480p 360p 240p
    Podívejte se na deset tipů, jak se lépe vyspat • VIDEO: 

Autor: Rebeka Stoklasová
Diskuse ke článku
.
DesktopMobile