Zapomínáte? 10 potravin, které musíte jíst, aby váš mozek dobře fungoval

  • ...
    17. června 2017 | 06:00

    Máte pocit, že váš mozek postupem času ztrácí na výkonnosti? Nemusí to nutně souviset se stárnutím. Možná vašemu mozku chybějí nějaké živiny, které byste mu měli dodat ve stravě. To, co jíme, ovlivňuje nejen naši fyzickou stránku, ale i psychiku, soustředěnost, vnímání a paměť. Těchto 10 potravin váš mozek potřebuje, abyste měli stále bystrou mysl. 

  • Červená řepa

    Červená řepa

    Červené řepě se také jinak říká “krvavý elixír mládí” a toto přízvisko si získala zcela zaslouženě. Červená řepa je sladká kořenová zelenina, která díky své kombinaci vitaminů a minerálních látek dokáže skutečně zázraky. Je bohatá na křemík, který dokáže zbavit mozek jedovatých kovů. Řepa pomáhá lépe okysličovat mozek, a tím se zlepšuje mentální výkonnost a paměť. Mimo jiné napomáhá tvorbě červených krvinek, pomáhá proti zácpě a posiluje tkáně a kosti. Vedle toho zkrášluje pleť, nehty a vlasy a podporuje dobrou náladu.

  • Avokádo

    Avokádo

    Avokádo je ovoce plné zdraví prospěšných živin. Obsahuje vysoké množství vitaminů B, C a K, draslíku a kyseliny listové. Díky tomu může zabránit vzniku krevních sraženin v mozku, zlepšuje okysličení mozku a napomáhá nám se lépe koncentrovat. Kromě toho je avokádo plné antioxidantů, pomáhá lidskému organismu lépe vstřebat potřebné živiny, pomáhá při hubnutí, chrání naše oči a existují také studie, které dokazují, že působí jako prevence rakoviny prostaty.

    Jak poznat že je avokádo zralé a jak ho nakrájet • VIDEO: 

  • Ořechy

    Ořechy

    Ořechy, převážně vlašské ořechy a mandle, jsou díky kyselině alpa-lipové, antioxidantům a vitaminům B6 a E zásadní potravinou pro vaše mozkové buňky. Pomáhají udržovat zdravý a funkční nervový systém a mozkovou činnost. Mimo to udržují fyzickou i psychickou kondici, pomáhají srdeční činnosti, nervům i v boji proti křečím. Vaše vlasy a nehty také přivítají jejich pomoc. Tuky obsažené v ořeších je totiž udržují krásné, zdravé a lesklé.

  • Ryby

    Ryby

    Rybí maso, obzvláště maso tučných ryb, jako jsou tuňák, pstruh, makrela nebo losos, je plné omega-3 mastných kyselin. Z toho důvodu jsou zdravé pro fungování vašeho mozku. Zlepšují paměť i koncentraci. Mimo to je rybí maso obecně bohaté na vitamin A, který je zdravý pro vaše oči, vitamin D pro vaše kosti a vitamin B12 pro nervový systém. A jod je podstatný pro vývoj mozku.

    Ryby nejsou drahé, kuřecí maso stojí víc než pstruh • VIDEO: 

  • Kurkuma

    Kurkuma

    Kurkuma je jedna z mála potravin obsahující látku kurkumin, která může za její specifické zbarvení. V kombinaci s množstvím antioxidačních látek pomáhá zvýšit množství kyslíku proudícího do mozku. Díky kurkumě je náš mozek proto více ve střehu, kurkuma ho udržuje soustředěný, a dokonce dokáže zvýšit kapacitu naší paměti. Kurkuma se počítá mezi přírodní antibiotika, podporuje činnost srdce a působí skoro zázračně proti akné.

  • Lněná semínka

    Lněná semínka

    Lněná semínka jsou sice drobná, ale zato účinná potravina. Obsahují kyselinu alfa-linolenovou, což je tuk, který uchovává mozkovou kůru plně funkční. Lněné semínko nám také díky hojnému množství zinku pomáhá lépe se soustředit, pochopit danou informaci a lépe si ji pamatovat. Díky množství zdraví prospěšných látek pomáhají lněná semínka při problémech se zažíváním, problémech s pletí, posilují imunitní systém, jsou protizánětlivá a snižují hladinu cholesterolu v krvi.

  • Borůvky

    Borůvky

    O borůvkách se obecně tvrdí, že jsou to jedny z nejzdravějších bobulí vůbec. Jejich vzácnost dokazuje i to, jak těžko se dají natrhat, nebo i to, jak draze se prodávají. Díky vysokému obsahu kyseliny gallové borůvky chrání mozkové buňky před stresem a neblahým psychickým rozpoložením. Borůvky jsou ale skutečný všelék. Obsahují vitaminy, a to především vitamin C. Obsahují minerální látky, jako například draslík. A jsou plné silných antioxidantů. Díky této kombinaci zdraví prospěšných látek pomáhají borůvky posilovat imunitní systém, zlepšovat a ochraňovat zrak, fungují jako dezinfekce při otravě jídlem, pomáhají při dietě a jsou prevencí proti některým typům rakoviny.

  • Kokos

    Kokos

    Kokos můžete do svého jídelníčku zařadit i v podobě kokosového oleje skvělého do salátů nebo na pečivo jako náhrada sladkých marmelád. Kokosový olej je bohatý na nasycené triacylglyceroly, které pomáhají soustředěnosti a paměti. Pomáhají především starším lidem s postižením paměti. Mimo to pomáhá likvidovat plísně a kvasinky, působí antibakteriálně, posiluje imunitní systém a pomáhá činnosti jater. Kokosový olej se také používá jako pleťový krém, který vyhlazuje vrásčitou pleť.

  • Hořká čokoláda

    Hořká čokoláda

    Přírodní kakao, které je nejvíce obsaženo v opravdu tmavé čokoládě, je plné zásadních živin, minerálů, vitaminů a antioxidačních látek. Díky čokoládě rozproudí vaše tělo krev, nažene ji do mozku, a pomáhá tak lépe se soustředit a udržovat pozornost. Kromě toho čokoláda chrání kůži před sluncem, snižuje riziko vzniku srdečních nemocí a snižuje krevní tlak.

  • Rozmarýn

    Rozmarýn

    Síla rozmarýnu se nachází především v podstatném obsahu kyseliny karnosové, která pomáhá chránit mozek před procesy stárnutí, pomáhá zlepšit paměť a soustředěnost. Rozmarýn mimo pozitivní účinky na mozek celkově pomáhá posílit organismus. Pomáhá ženám sjednotit cyklus menstruace. Pomáhá proti bolestem svalů a pomáhá při zažívacích potížích. Díky rozmarýnu se také dostanete do psychické pohody, protože tato zázračná bylina uklidňuje nervy.

Autor: Rebeka Stoklasová
Diskuse ke článku
.
DesktopMobile