Přebytečné tekutiny v našem těle – jak na ně?

22. května 2017 | 00:00

Teploty venku konečně stoupají a je čas vybírat letní šaty i krásné otevřené boty. Je ale také nejvyšší čas vypořádat se s nedostatky, které sporé letní oblečení jen stěží zakryje. Patří k nim i oteklé bříško a kotníky, které mohou, stejně jako napjatá kůže či pocit těžkosti, souviset s přebytečnými tekutinami v našem těle. Co vyzkoušet, abyste si mohly sluncem zalité dny užít s lehkostí bez nadměrně zadržované vody?

Dodržujte pitný režim

Dostatečně pít, když máte v těle vody vlastně nadbytek, se zdá zvláštní. Jenže nedostatečný příjem tekutin vede k tomu, že je tělo ještě více zadržuje. Proto je důležité dodržovat pitný režim. Zaměřte se ale na složení tekutin a pijte hlavně čistou vodu. „V době, kdy je močový měchýř nejvíce aktivní, tedy mezi 15. a 17. hodinou, můžete vyzkoušet také bylinné přípravky přispívající k odvodnění,“ říká Jana Ranušová, odbornice na přírodní léčbu. Vyzkoušet můžete například doplněk stravy české značky Liftea Bylinky na odvodnění forte obsahující extrakt z jalovce, kopřivy, petržele a břízy.

Doplněk stravy
Doplněk stravy
Autor: Shutterstock/koláž ContentPub s.r.o.

Sodík pod kontrolou

Prvkem, který souvisí se zadržováním vody v tkáních mimo buňky, je sodík, jehož nejvýznamnějším zdrojem je chlorid sodný, tedy kuchyňská sůl. Při nadměrném zadržování vody je proto dobré sledovat obsah tohoto prvku v potravinách. Nejde přitom jen o ty, které jsou slanou chutí proslulé. Sůl je totiž velmi častým konzervantem, a tak může být vysoký obsah sodíku například ve sterilované zelenině, zatímco čerstvá zelenina má, pokud jde o obsah sodíku, často nízké hodnoty. K potravinám s vysokým obsahem sodíku patří také instantní pokrmy, uzeniny či některé druhy sýrů. V této souvislosti je ale důležité připomenout, že sodík je pro naše tělo zároveň nepostradatelným prvkem a rozhodně není cílem ho ze stravy vynechat! Jen v tomto případě platí okřídlené „všeho s mírou“.

Autor: Shutterstock/koláž ContentPub s.r.o.

Rozchodit a nohy nahoru

Užitečným pomocníkem je i v tomto případě pravidelný pohyb, který mimo jiné podporuje látkovou výměnu a krevní oběh. V případě otoků nohou si po něm dopřejte pověstné „nohy nahoru“. Stačí i malé vyvýšení, kdy si nohy podložíte například menší srolovanou dekou.

Doplněk stravy
Doplněk stravy
Autor: Shutterstock/koláž ContentPub s.r.o.

Bylinky ve vašich službách

Vylučování vody z organismu mohou příznivě ovlivnit také některé bylinky. K dobře známým patří kopřiva dvoudomá, která navíc napomáhá osvěžení těla, podporuje vitalitu a energii a posiluje imunitní systém. Normální funkci močových cest a vylučování podporuje i bříza bílá (též zvaná bělokorá), která přispívá také k udržování přiměřené hladiny cholesterolu v krvi. Mezi další užitečné bylinky patří jalovec obecný, který podporuje činnost ledvin a trávení a působí jako antioxidant. Nezapomínejme ani na nať petržele zahradní známou jako zdroj vitamínu C. Také petržel totiž podporuje fungování močových cest.

Tip pro vás:

Kombinaci extraktu z plodu jalovce, nati kopřivy dvoudomé, listů břízy bílé a nati petržele v praktické formě tobolek přináší doplněk stravy Liftea Bylinky na odvodnění forte. Obsažené přírodní látky přispívají k vylučování přebytečných tekutin z našeho těla, a navíc podporují normální fungování močových cest a látkovou výměnu. Více informací najdete na www.liftea.cz.

Autor: komerční sdělení
Diskuse ke článku
.
DesktopMobile