7 potravin, které léčí bolavá záda: Tučné ryby i červená řepa

  • Vyzkoušejte místo léků zdravé potraviny!
    12. března 2017 | 06:00

    Patříte také mezi bezmála 70 procent žen, které trápí bolesti zad? Britské odbornice na výživu Shona Wilkinson  a Cassandra Barns tvrdí, že klíčem k odstranění bolestí a zlepšení stavu naší páteře je celkové omezení zánětlivých procesů v organismu. Toho se dá nejjednodušeji docílit právě vhodnými potravinami.

  • Chia semínka jsou velmi populární. Kromě toho, že mohou pomoct zhubnout, když je užíváte správně, mohou také pomoci vašemu zdraví.
    Drobná černá semínka, považovaná za superpotravinu 21. století, jsou bohatá na omega-3 mastné kyseliny, takže pomáhají zastavovat jakékoli zánětlivé procesy v těle. Jihoameričtí indiáni, kteří je konzumovali každý den, jimi léčili nejen záněty uvnitř těla, ale i těžká povrchová zranění, aby předešli třeba gangréně.

  • Chia semínka

    Ovoce
    Většina bobulovin je bohatá na sloučeniny zvané antokyany, které jim dodávají jejich červenou nebo fialovou barvu. Tyto látky mají silné antioxidační účinky a také působí protizánětlivě. Ideální je jíst je čerstvé, cenné látky si v dostatečném množství uchovávají i zamražené.

  • Veškeré bobuloviny

    ananas
    Ananas zařazujte do jídelníčku kvůli obsahu látky bromelin. Jde o komplex enzymů se silnými protizánětlivými účinky. Když se vám nechce ananas čistit a loupat, stačí popíjet stoprocentní ananasový džus.

  • Ananas

    ...
    Díky velmi vysokému obsahu látek zvaných betalainy patří mezi nejsilnější protizánětlivé potraviny a chrání i srdce. Betalainů obsahuje nejvíce řepa syrová, šetrné je i pečení, nejvíc cenných látek se ztrácí delším vařením.
    Čtyři cviky do kanceláře, které nám podle terapeutky protáhnou záda • VIDEO: 

  • Červená řepa

    Zelí
    Má velmi vysoký obsah léčivých a zánět potlačujících pigmentů, podobně jako bobuloviny. Obsahuje také velmi mnoho vitaminu C, který rovněž potlačuje záněty v těle, a tedy i bolest páteře.

  • Červené zelí

    Oranžová zelenina vám pomůže od bolesti zad.
    Zádům pomůžete, když budete jíst i oranžovou zeleninu. Mrkev, dýni, sladké brambory a podobně. I tato zelenina má v sobě velmi mnoho karotenoidů se silnými protizánětlivými účinky. Některé z nich, například beta-karoten, si tělo promění na vitamin A, který je životně důležitý pro dobré fungování imunitního systému i celkový stav kostí.

    Zajímá vás, jaké jsou nejčastějí příčiny bolesti zad a jak na ně? A také 10 jednoduchých rad, aby záda nebolala? Velké téma čtěte zde na mojezdravi.cz.

  • Oranžová zelenina

    Důležité je, aby byla ryba tučná.
    Makrela, sardinky, úhoř, losos, sleď, ančovičky a podobně obsahují omega-3 mastné kyseliny, které jsou protizánětlivé a chrání i naše srdce. Jsou také významným zdrojem vitaminu D, který je nepostradatelný pro imunitu a kondici celé kostry i organismu jako celku.

Autor: sia
Diskuse ke článku
.
DesktopMobile