10 způsobů, jak si ničíme život a zkracujeme si ho

  • Na co všechno byste si měli dát pozor?
    30. prosince 2016 | 06:00

    Už vás unavuje, že všude slyšíte, co byste neměli? Dobrá zpráva je, že odborníci říkají, že není nic, co bychom si nemohli výjimečně dopřát, ovšem nemáme to s ničím přehánět. Podívejte se na následující body a uvidíte, jak jste na tom právě vy. 

  • Hodně sladíte?

    Pozor na bílý cukr.
    Při vyšší spotřebě vede cukr k obezitě a s ní spojeným onemocněním kloubů, srdce a cév. Málokdo také ví, že se tělo se zvýšeným cukrem vyrovnává tak, že spotřebovává ve větší míře vitaminy B, vlákninu a důležité minerály – hořčík, zinek a chrom. To vede k oslabení celého organismu. Lidé, kteří přehnaně sladí a přímo milují sladkosti, jsou často unavení, přecitlivělí a vyčerpaní. Rychle dodaná energie ve formě sladkosti je na chvíli dobije, efekt je ovšem pouze krátkodobý. Cukr také snižuje imunitu, kazí zuby a způsobuje gynekologické záněty, sladké prostředí je rájem pro bakterie.

  • Málo spíte?

    Bolest hlavy, křeče v břiše, blbá nálada. Kdy jsou tyto příznaky PMS pro ženu nejhorší?
    Ve spánku regenerujete své fyzické i psychické síly. Při snění odpočíváte, získáváte ztracenou rovnováhu a nabíjíte se potřebnou energií. Nedostatek spánku se projevuje různě, od předčasných vrásek v obličeji přes zhoršení paměti, snížení pozornosti až po ztrátu životního elánu. Ponocování snižuje imunitu a zvyšuje chuť k jídlu, takže přibíráte na váze. Nejlepším lékařem i dietologem je dostatečný a nerušený spánek!

  • Rádi lenošíte?

    Syndrom neklidných nohou je dědičný.
    S nedostatkem pohybu úzce souvisí i obezita, poruchy usínání, stres a další nezdravé faktory. Pokud máte sedavé zaměstnání a sport nepatří k vašim koníčkům, je opravdu na čase to změnit. Od obezity není daleko k nejrůznějším vážným onemocněním – cukrovce, onemocněním kloubů, srdce, cév atd. Nikdy není pozdě na změnu. Uvidíte, že vám to prospěje po všech stránkách.

  • Jste vášniví kuřáci?

    Přestáváte kouřit a bojíte se ztloustnutí? Snižte si denní příjem o 800 kJ.
    Nezáleží ani tak na množství cigaret, které vykouříte (i když to hraje také svou roli), jako spíš na tom, jakou koncentraci škodlivých látek vdechujete. Rozhoduje, jak hluboko, dlouho a často se kouř drží v plicích. Obzvlášť nebezpečné je také kouření až k filtru. Tady platí pravidlo: čím blíže k filtru, tím více škodlivin do sebe dostáváte. To ovlivňuje i držení cigarety, nejnebezpečnější je, když se prsty stlačuje prostor mezi filtrem a tabákem, tím se snižuje filtrační schopnost cigarety.

  • Ujíždíte na podpatcích?

    Za hallux rigidus mohou v mnoha případech špatné boty.
    Nejhůře na tom jsou ženy, které dávají přednost vysokým podpatkům a tráví na nich většinu dne. Oblíbený módní doplněk ničí nožní klenbu a stlačuje prsty na nohou. Podpatky můžou kromě bolestivých křečí způsobovat bolesti kolen, pánve, páteře a zádových svalů. Mezi ideální obuv nepatří ani oblíbené balerínky.

  • Smažíte nezdravě?

    Yvetta zjistila, že je její šéf její otec, kterého nikdy nepoznala.
    Nejškodlivější způsob tepelné úpravy masa je grilování na ohni, kdy omastek kape na oheň a vznikají látky zvané karcinogenní polyaromatické uhlovodíky, které zvyšují riziko vzniku rakoviny. Při smažení volte správné oleje a tuky, které jsou k tomu určené. Pokud se tuky hodí spíše pro studenou kuchyni, smažením tvoří zdraví škodlivé látky. Při fritování byste měli pravidelně měnit olej, nepoužívat jednu náplň více než sedmkrát. Nejzdravějšími variantami tepelné úpravy jsou vaření, dušení a pečení.

  • Neřešíte, kolik a co vypijete?

    .
    Do pitného režimu se započítává všechno, co vypijete, kromě kávy a alkoholu, to jsou tekutiny, které nás naopak dehydratují. Denně bychom měli vypít alespoň dva litry, nejvhodnějšími nápoji jsou čistá voda a bylinkové čaje. Dehydratace se projevuje únavou, bolestmi hlavy, nervozitou, zácpou a suchými sliznicemi. Na žízeň nečekejte, pijte pořád po doušcích, během celého dne.

    1080p 720p 480p 360p 240p
    Chcete zhubnout rychleji? Zvyšte příjem tekutin! • VIDEO: 
  • Hubnete hladověním?

    Podařilo se vám zhubnout, ale co dál?
    Existuje spousta stravovacích zlozvyků, ať už to jsou drastické diety, celodenní hladovění nebo večerní orgie před ledničkou. Tělo a metabolismus nejlépe fungují, když se nemusí bát o pravidelný přísun potravy. V opačném případě nastaví nouzový režim, jehož výsledkem je, že člověk sice hubne, ale neztrácí tuky, nýbrž vodu a nezbytnou svalovou hmotu. V okamžiku, kdy zas dietář začne znovu normálně jíst, tělo si hladovění pamatuje a nekompromisně začne ukládat tuky na horší časy.

  • Milujete uzeniny?

    ...
    Spotřeba uzenin se v Česku rok od roku zvyšuje, potíž je v tom, že patří mezi potraviny, které tělu nepřinášejí žádný užitek, spíše naopak. Zvyšují celkový cholesterol, ohrožují srdce a cévy, způsobují nadváhu. Uzeniny kromě tuků obsahují také vysoké procento konzervačních látek a soli, což vede k zadržování vody v těle a zvyšování krevního tlaku.

  • Žijete v každodenním stresu?

    ...
    Pokud se stres hromadí, ničí vám zdraví. Je jednou z nejčastějších příčin, proč býváte nemocní. V první řadě snižuje imunitu a v negativním slova smyslu si pohrává i s kardiovaskulárním systémem. Po určité době se řítí jako lavina a spouští další zdravotní obtíže. Ve chvíli, kdy se cítíte být na dně fyzicky i psychicky, tělo uvolňuje hormony, aby vám pomohlo náročnou situaci zvládnout. Pokud jsou stresové situace na denním pořádku, můžou způsobovat deprese, vysoký tlak, srdeční obtíže, chronické bolesti zad, podrážděnost, úzkostné poruchy a potíže se spánkem.

Autor: Jana Šlegrová
Diskuse ke článku
.
DesktopMobile