Letos nebudete nemocná! Máme 7 tipů, které vám pomohou posílit imunitu

  • Vybudujte si silnou imunitu!
    8. října 2016 | 06:00

    Je vám teď často zima nebo chytáte každý bacil, který letí kolem? Zkuste pár změn a uvidíte, že se brzy budete cítit jako rybička! A hlavně nebudete často nemocná!

  • Neochlazujte se zevnitř!

    ...
    Je podzim a k němu patří sezonní zelenina i jídlo. Zapomeňte na to, co jste jedla v létě! Zkuste vynechat zeleninové saláty, chlazené nápoje nebo studené jogurty a místo kávy si dávejte čaje. Chladnější počasí si zkrátka žádá změny vašeho jídelníčku. „Jinak si tělo zachlazujete, a tedy snižujete schopnost dobrého trávení. S čímž následně také oslabujete imunitu,“ uvádí výživová poradkyně Aneta Procházková.
  • Jezte jinak

    Čočková polévka posílí vaší imunitu a vyčistí organismus.
    Chytla jste se za hlavu, co tedy máte jíst? Hledejte cestu přes polévky, silné vývary, teplou zeleninu, ale i zdravé potraviny, jako jsou bulgur, kroupy, čočka... Obecně jsou vhodné potraviny těžší, mastnější a výživnější. Mějte ale vždycky na paměti, že každý jsme originál, a proto co jednomu sedí, druhému vůbec sedět nemusí. Nejdůležitější je to, abyste se po jídle cítila lépe než před ním.
  • Vsaďte na polévky

    Dorý hovězí vývar se táhne několik hodina nejlépe chutná s domácími nudlemi.
    Skvělá volba pro tělo i duši. Zahřejí, zklidní, zavodní a nasytí. Zkoušejte sezonní zeleninu: dýňová, cuketová, kapustová, špenátová polévka. A samozřejmě silné vývary. Za málo peněz získáte hodně muziky, protože právě vývar (necháte hodinku bublat) – ať kuřecí vývar či zeleninový – je výborným pomocníkem pro vylepšení imunity! Vylepšit je můžete ještě třeba hlívou ústřičnou, což je houba, a tak – jak známo – „tahá“ z těla ven všechny škodliviny. Navíc při pravidelném jedení polévek – silných luštěninových s pórkem, cibulí a kořením – se vyhnete nachlazení a také tomu, že by vám byla zima.
  • Pomozte si vitaminy

    ...
    ...
    Autor: Shutterstock
    Nikdo vám nebere vaše chutě, ale uznejte, že vlastně moc na čerstvou zeleninu chuť nemáte. Spíš vám udělá dobře zeleninu lehce orestovat nebo podusit – opět vám tak dodá teplo do těla. Umí také zklidnit a udělat v žaludku příjemně „jako v pokojíčku“. V tuhle chvíli je to ten nejlepší způsob, jak své tělo zásobovat vitaminy. Vsaďte tedy na dýni, řepu, lilek, cukety, mrkev, cibuli, česnek, fenykl, pórek, křen, vařenou kapustu, květák, kysané zelí…
  • Přidejte koření

    Pálivá jídla obsahují kapsaicin, který pomáhá nakopnout metabolismus k rychlejšímu spalování tuků.
    Proč? Zvyšuje tělesnou teplotu! „Ostrá chuť zamezuje množení bakterií, rozptyluje chlad a uvolňuje zablokovanou energii. To je ideální v případě nachlazení nebo oslabení imunity,“ uvádí Aneta Procházková. Mezi koření, které umí zahřát, patří například paprika, chilli, skořice, kari, kurkuma… Ostrému koření se vyhýbejte při vysokém krevním tlaku nebo v případě horka v organismu.
  • Vařte si čaje

    Zázvorový čaj
    Stejně tak například pití zázvorového čaje napomáhá k pocení a vypuzení chladu. Vždy k němu však pijte i vodu, protože zázvor má odvodňovací schopnosti a bolela by vás hlava. Naopak mátový čaj ochlazuje, takže s tím si dejte v tomhle období pauzu. Nebojte se také bylinek. „Skvělé jsou čaje z dobromysli, třapatky, šípku, ale taky z jeřabiny černé. Při pravidelném užívání výrazně podporují imunitu a zamezují virové infekci,“ říká bylinkářka Kateřina Bílková z Katcinybylinky.cz. Plný vitaminu je pak pochopitelně šípkový čaj.
  • Otužujte se

    Sauna
    Nemusíte hned doma otevírat všechna okna, ale otužováním se myslí i návštěva sauny. Tam rozehřáté tělo prudce ochladíte, a tím prokrvíte všechno až do morku kostí. Tahle procedura – stejně jako návštěva kryosauny či polaria – podporuje imunitu! A čím lepší imunita, tím víc mají bacily smůlu.

Autor: bla
Diskuse ke článku
.
1080p 720p 360p
DesktopMobile