Zaručené tipy, jak předejít nachlazení: Podvádějte se sluncem a spěte!

  • Teď je zvýšené riziko onemocnění nachlazením.
    18. března 2016 | 06:00

    Myslíte si, že když je březen a zima je pomalu za námi, že máte nad všemi nemocemi vyhráno? Ale kdepak! Právě teď je nejhorší období. Po dlouhé zimě je organismus vyčerpaný, chybí nám melatonin, a tak jsme mnohem náchylnější k nejrůznějším virózám a nachlazením. 

  • Umývejte si ruce

    720p 480p 360p 240p
    Jak si správě umýt ruce. • VIDEO: 
    Možná se vám to zdá banální, ale viry způsobující nachlazení žijí na pevných površích, jako jsou kliky dveří a stoly. Odtud se můžou přenést na vaše ruce a potom, když si sáhnete do oka nebo na nos, si najdou cestu do těla a způsobí obávané příznaky. Jedna z nejlepších rad, jak předejít nachlazení, tedy zní: umývat si průběžně po celý den ruce horkou vodou s dostatečným množstvím mýdla.
  • Podvádějte se sluncem

    Osmdesát procent vitamínu D si tělo tvoří samo za pomoci slunečných paprsků. Proto se snažte i v tomto období chodit ven.
    Nízký obsah vitaminu D zvyšuje riziko nachlazení a onemocnění chřipkou. To může být důvod, proč jste během zimních měsíců, kdy je slunečních paprsků méně, náchylnější k onemocnění. Snažte se paprsky vyhledávat – o víkendu jděte ven, jezděte na hory, choďte pěšky. A doma pořádně sviťte. Zlepšuje to náladu a dobrá nálada posiluje imunitu.
  • Přivítejte přátelské bakterie

    Stimulují imunitní systém a bylo dokázáno, že pomáhají zvýšit množství užitečných buněk imunitního systému. Jezte proto „živé“ jogurty a kvašené potraviny, jako je například kyselé zelí.
  • Kompenzujte stres

    Zbavte se stresu a napětí pomocí meditace po česku.
    Nikdo o něj nestojí, ale co naplat, čas od času se mu nevyhnete. Odborníci proto radí najít si něco, co vám stres dokáže kompenzovat. Zkuste například meditaci, procházky se psem, jógu, plavání… Pocity štěstí, které prožíváte, když se sejdete s přáteli, spouští uvolňování endorfinů, což jsou tělesné "hormony štěstí". Ty pohánějí i tvorbu protilátek pomáhajících v boji s chorobami. Vaše imunita sílí už jen tím, že přijdete do kontaktu s viry jiných lidí.
  • Nepodceňujte spánek

    Co udělat proto, aby se vám v horku dobře spalo?
    Snažte se dobře spát. V ložnici udržujte spíše chladno a pořiďte si dobrou matraci i polštář. Pokud vás ruší sousedi, vsaďte na špunty do uší. Spánek pomáhá obnovit váš imunitní systém, takže jeho nedostatek naopak zvyšuje riziko nachlazení.
  • Síla bylinek

    Třapatka nachová je krásná trvalá květina, která léčí.
    ČERNÁ BEZINKA – tradiční léčivka intenzivně podporuje imunitní systém.

    ECHINACEA – užívá se třikrát denně a podle jedné studie snižuje délku a počet nachlazení během roku až o třetinu.

    PELARGONIUM – je populární hlavně v Německu. Podle výzkumů zlepšuje výkonnost imunitních buněk nazývaných fagocyty.

  • Když už vás skolí...

    Kuřecí vývar vás postaví na nohy v zimních měsících.
    Uvařte si kuřecí vývar. Podle výzkumů totiž obsahuje látky, které pomáhají imunitnímu systému mírnit záněty.

    Pijte hodně horkých, citronem a medem ochucených nápojů. Posilují organismus.

    Zapomeňte na antibiotika. Na viry nefungují.

    Vynechte kávu, alkohol, energy drinky. Své tělo udržujte v klidu, potřebuje totiž hlavně odpočinek.

Autor: Blanka Kubíčková
Diskuse ke článku
.
DesktopMobile