Menopauza? Tyto příznaky signalizují, že se blíží!

  • Menopauzy se mnoho žen děsí, přitom není vůbec proč.
    4. ledna 2016 | 06:00

    Mnoho žen z ní má strach. Naprosto zbytečně. Je to jen přirozený vývoj našeho ženského těla a zastavit ji prostě nejde. Ale můžeme se na ni připravit. Tělo nám totiž samo začne dávat jasné signály, že se blíží nějaká změna. Nepozorujete na sobě už náhodou nějaké?

  • Nepravidelná menstruace

    ....
    Jestli jste například do 45. roku života menstruovala jako podle hodinek, může se situace (někdy i dřív, někdy mnohem později) začít postupně měnit. Menzes se v obvyklém datu neobjeví, přijde dřív nebo později, krvácení může být výrazně silnější, nebo naopak slabší. Není potřeba se hned děsit. Když se stejná situace bude opakovat i další měsíc, zajděte si ke gynekologovi. Kromě vyšetření vám nabere žilní krev na rozbor do laboratoře. Tam zjistí, jak na tom se ženskými hormony jste a jestli už vám přechod skutečně klepe na dveře.
  • Návaly horka

    ...
    Bývají náhlé, a navíc většinou v situacích, které se hodí nejméně ze všech: v divadle, na párty, v MHD… Obličej a dekolt vám zničehonic zalije horkost, pot, a navíc se dostaví zrádná zarudlost. V takových případech pokožka opravdu zčervená tak, že vypadáte jako spařený rak.
  • Bušení srdce

    Jedním z příznaků menopauzy je i bušení srdce větší, než obvykle.
    Změny v hormonech a jejich bouření mají vliv i na srdeční činnost. Krátce před příchodem menopauzy (ale i během ní) můžete občas pocítit náhlé a silné bušení srdce. Někdy tak silné, že vás to vyleká. Kromě toho budete nejspíš i malátná a budete mít chuť si sednout a odpočinout někde v klidu. Čím blíž menopauza bude, tím častěji se tyto nepříjemné potíže můžou objevovat.
  • Nespavost

    Pro dobré zdraví je potřeba kvalitní spánek.
    Možná jste do určitého věku nikdy problémy s nespavostí neměla. Před menopauzou a během ní je ale kvalita spánku čím dál horší. Ale máme dobrou zprávu: když tohle pro ženu náročné období skončí, spaní se většinou vrací do normálu.
  • Častější záněty

    ...
    Postupně se zvyšujícím se věkem se snižuje imunita. I proto dochází dost často k opakovaným zánětům močového měchýře a močových cest. Lékaři radí vitaminové kúry, osvědčené jsou i brusinky – ty můžete zobat v různých formách, včetně džusu, delší dobu.
  • Vyšší cholesterol

    Skvělou potravinou na snížení cholesterolu jsou i ovesné vločky.
    Tento problém se nejčastěji projevuje bodavou bolestí, která postupuje směrem od páteře dopředu k hrudi. Její příčinou je nejčastěji zvýšená hladina cholesterolu (to bývá před a během menopauzy velmi častá obtíž). Cholesterol se v tomto období zvyšuje právě kvůli už zmíněným hormonálním výkyvům.
  • Potíže v intimní oblasti

    Po padesátce nezapomínejte ani na aktivní sexuální život, jen buďte opatrné!
    Ženy před přechodem často trpí suchostí v oblasti pochvy a sexuální styk se pro ně stává obtížnějším. Proto lékaři doporučují používat lubrikační gely. Na trhu je jich dostatek, je z čeho vybírat i pro ženy, které trpívají častými alergiemi na jakékoli kosmetické produkty, obzvlášť v intimních partiích (mýdla, sprchové gely a podobně).
  • Uzavřená do sebe

    Uzavíráte se více do sebe.
    Velmi mnoho žen se před přechodem postupně začne vyhýbat společnosti i přátelům. Nejčastěji je to způsobeno tím, že se zdravotně a psychicky už necítí tak dobře jako dřív a bývají unavenější. Vážným důvodem jsou i značné výkyvy nálad – o lidi kolem sebe nemají zájem, raději jsou samy v klidu. Psychologové před tím varují: jestli se dostanete do takového stavu, snažte se to překonávat. Aby vás později izolace a ztráta kontaktů nemrzely.
  • Zhoršení kvality vlasů

    Zkuste některý z bylinných masek na vlasy!
    Opět za ni můžou hormonální výkyvy. Vlasy jsou lámavější, ztenčují se a zeslabují, vypadávají, ztrácejí lesk a začínají šedivět. Pomocí je jíst hodně vitaminů v přirozené čerstvé stravě, a pokud je to možné, kupovat si i kvalitnější vlasovou kosmetiku. Když máte hluboko do kapsy, dávejte si na vlasy alespoň domácí masky. Tady je jedna z nejjednodušších: vaječný žloutek rozmíchejte se čtyřmi lžícemi olivového oleje a přidejte půlku rozmixovaného avokáda (to nemusí být). Nechte na vlasech půl hodiny a potom smyjte šamponem a použijte kondicionér.

     

Autor: rie
Diskuse ke článku
.
1080p 720p 360p
DesktopMobile