Je vám těžko a potřebujete si srovnat trávení? Masírujte si pupík!

  • Masáž bříška pomůže k lepšímu trávení. Musíte ale pohyb provádět ve směru hodinových ručiček!
    26. prosince 2015 | 06:00

    Tady jeden chlebíček, tamhle pár kousků lineckého, do toho panáka domácího vaječňáku a na katastrofu je zaděláno. Jestli nejste během roku zvyklí na těžká jídla a o Vánocích si jeh dopřáváte, pak se vám dost hlasitě může ozvat trávení. Poradíme vám, jak si střeva zase srovnat.

  • Teplá zelenina, dobrá zelenina

    Zeleninu jezte teplou.
    K lepšímu zažívání vám samozřejmě pomůže to, co jíte. Takže se není čemu divit, že je vám teď těžko. Odpočiňte si od svátečního jídla a dejte si něco lehčího. Obecně platí, že na podzim a v zimě se lépe tráví teplé jídlo než studené. Také zelenina je teď vhodnější vařená nebo dušená než čerstvá. Zelenina sama o sobě funguje jako výborný pomocník trávení. I proto se doporučuje mít ji jako přílohu k většině jídel. K hůře stravitelným patří těžká masa, citrusy a tučné sýry. Stejně tak jsou vhodnější teplé a vlažné nápoje než studené.
  • Zvedněte se, šup

    Nezapomeňte se i v zimě pořádně hýbat!
    Mnohé z nás mají potíže s trávením včetně zácpy z toho, že celý den sedí. Místo všech speciálních přípravků na trávení je výborným pomocníkem pohyb. Takže se zvedněte a šup: udělejte pár kroků kolem stolu, každé dvě hodiny se projděte po budově, ve které pracujete, obejděte blok a domů jděte pěšky. Zkrátka hýbejte se při každé příležitosti!
  • Svíčka a jiné prostocviky

    Od těžkostí a břichabolu vám pomůžou i nejrůznější prostocviky.
    Výborně fungují některé jógové pozice. Třeba vsedě na zemi, když máte koleno pokrčené u těla, zapřete za něj ruku a otočíte se za sebe… Výborná je i obyčejná svíčka (leh na zádech, nohy kolmo ke stropu, zadek držíme nahoře) nebo ta z fotografie. Takových cviků je víc, stačí si na internetu zadat do vyhledávače „cviky pro lepší trávení“. Pomáhají prokrvit vnitřní orgány, a zlepšují tak jejich funkce.
  • Masírujte si pupek jako hodiny

    Masírujte si pupík jako hodinky.
    Kromě chůze prospívá také masáž břicha po směru hodinových ručiček (začnete na pravé straně břicha, pokračujte směrem dolů, pak vlevo a nahoru). Příjemná a účinná je i masáž, kterou si uděláte teplou sprchou.
  • Kaše ke snídani

    360p 240p
    Připravte si chutnou a sladkou snídani, která vás v zimě zasytí na celé dopoledne! • VIDEO: 
    Co se samotného jídla týče, dávejte přednost teplým, lehkým a mírně olejnatým šťavnatým jídlům. Připravujte si kvalitní snídaně (do chladných dnů jsou výborné teplé kaše: pohankové, špaldové, kukuřičné s ovocem a oříšky), jezte výživné obědy (hlavní jídlo dne – například krůtí steak s rýží a teplou zeleninou) a večeře by měly být lehké (například polévka).
  • Kysané zelí – a běžíte

    ...
    No, a kysané zelí byste si měli dát i v jiných situacích než jen k vinné klobáse na svatého Štěpána... Patří totiž mezi potraviny, které vás dokážou „protáhnout“. I když sama nejlépe víte, co pomáhá. Obecně mezi ně patří kysané zelí, pickles, čočka, cizrna, tempeh… Z koření třeba zázvor, chilli, skořice, citronová šťáva. Zařaďte je do svého jídelníčku. „Stejně jako probiotika neboli vlákninu, například otruby, psyllium, vlákninu v celozrnných produktech,“ doplňuje výživová poradkyně Iva Veselá.

     

Autor: bla
Diskuse ke článku
.
1080p 720p 360p
DesktopMobile