Největší mýty o bolestech kloubů? Také věříte, že pomáhají gumoví medvídci?

  • Nesportujete,  protože se bojíte o své klouby? Třeba běh je na ně skutečně nápor, ale existují sporty, které mají i pozitivní vliv.
    19. prosince 2015 | 06:00

    Onemocnění kloubů dokáže náš život nepříjemně přibrzdit. Nerezignujte a snažte se bojovat všemi dostupnými prostředky. Jen si dejte pozor na pověry, které o artróze kolují. Můžou nadělat víc škody než užitku.

  • Klouby uzdraví gumoví medvídci

    Také jste si mlsání gumových medvídků ospravedlňovali tím, že jsou vlastně zdravé?
    Ani náhodou! Prostřednictvím gumových medvídků potřebný kolagen do kloubů nedostanete. Maximálně si zkazíte zuby a přiděláte si další problém. Chybějící kolagen totiž dotvoří skutečně jen kolagen. Nikoli želé. Co vám tedy pomůže? Pořádnou výživu můžete kloubům dopřát díky potravinovým doplňkům s hlavní účinnou látkou – tzv. kolagenními peptidy (známý a oblíbený je třeba Geladrink). Jen ty skutečně podporují a zvyšují tvorbu kloubního kolagenu.
  • S artrózou se nedá sportovat

    Jízda na kole je zábava.
    Nadobro se pohybu určitě nevzdávejte. Je ale pravda, že některým aktivitám byste se vyhnout měla. Patří mezi ně dřepy, prudké nárazy, dopady, výskoky, klečení, náhlé změny pohybu nebo dlouhé stání. Jiné sporty provozujte s rozmyslem. Třeba squash, tenis, aerobik, zumba, fotbal, basketbal, volejbal nebo populární běh zatěžují celý pohybový aparát, tedy i poškozené klouby. Co je pro vás ideální? Jízda na kole, plavání, strečink nebo jóga. Věnujte se sportu aspoň 20 minut každý den. Uvidíte, že se budete cítit lépe.
  • Nemoc přichází se stářím

    Klouby
    Myslíte si něco podobného? Mýlíte se! Nemoc se může objevit dokonce už po dvacítce. Pak mluvíme o selhání obnovy kloubní chrupavky. A postižení se zhoršuje nevhodným sportem nebo zátěží. Jak nemoc poznáte? Varovné můžou být tyto příznaky: ztuhlost a bolest kloubů při zátěži, citlivost na chlad a počasí, bolest svalů, zhoršení pohyblivosti, bolesti, které neustupují ani v noci. Typická je také startovací bolest a ztuhlost, kterou pociťujete ráno po probuzení, případně po nějakém delším odpočinku.
  • Když není v rodině, nehrozí nám

    ...
    Také toto tvrzení není úplně pravda, i když dědičnost svou roli hraje. Artróza patří bohužel mezi civilizační choroby. A její vznik výrazně ovlivňuje životní styl. Co nám škodí? Bohatá a tučná strava, která způsobuje obezitu. Nedostatek kvalitního pohybu, nebo naopak nepřiměřená a jednostranná fyzická zátěž. A negativní vliv má cukrovka.
  • Prevence mi nepomůže

    ...
    Přesně naopak! Držte si optimální váhu a hýbejte se. A dbejte na vyváženou stravu. Ta by měla obsahovat dostatek vitaminů a minerálů. Sáhnout můžete i po doplňcích obsahujících vitamin C, D, E a kolagen.
  • Nemáte jistotu? Nechte se vyšetřit!

    O své klouby se začněte starat včas
    Bolí vás klouby, ale nejste si jistá, že jde opravdu o artrózu? Zajděte raději za lékařem. Jak vyšetření probíhá? Po zjištění anamnézy, prohmatání kloubu a okolí vás pravděpodobně bude čekat rentgen nebo ultrazvuk postiženého místa. A pak už si jen počkáte na výsledek.

Autor: duš
Diskuse ke článku
.
DesktopMobile