Očista těla! Připravte se na vánoční přejídání už teď!

  • Pročistěte si organismus před vánočními jídelními orgiemi!
    19. listopadu 2014 | 06:00

    Tu chlebíček s bramborovým salátem, tam zase pár kousků cukroví... V celé předvánoční době na nás na návštěvách číhají pokušení, kterým málokdy odoláme. Pokud ale máme rádi své tělo a nechceme jej úplně zhuntovat, měli bychom se na toto radostné období obžerství připravit. A v tuto chvíli, šest týdnů před Vánoci, je nejvyšší čas začít s detoxikačním režimem, kdy by nám ve stravě neměli chybět tolik důležité antioxidanty.

  • Pravidelně snídejte

    Na snídani se ideálně hodí vajíčka, která obsahují cystein. To je aminokyselina, která pomáhá neutralizovat škodlivé látky v lidském těle a pomáhá při formování kyseliny glutathion, která zase chrání organismus před oxidačním stresem. Další variantou detoxikační snídaně jsou citrusy, které bychom mohli považovat za samotné antioxidanty obalené do kůry. Ty totiž zvyšují aktivity enzymu, který mimo jiné, pomáhá jako proti rakovině. Zkuste si tedy k snídani do čaje kápnout trochu citrónové šťávy, anebo si dopřejte kousek grapefruitu. 
    http://prozeny.blesk.cz/kategorie/4745/domaci-lekar
    Pro detoxikaci organismu zařaďte do snídaně vajíčka a citrusy.
  • Vařte s inulinem

    ....

    Inulin je druh vlákniny, která je velmi prospěšná našim střevům. Jde o druh prebiotik. Pomáhá totiž rozvíjet zdravé bakterie, jako jsou lactobacillus biffidus. Tím vlastně nepřímo bojuje proti množení jiných, tentokrát nežádoucích bakterií. Tato prebiotika tak mohou pozitivně ovlivňovat celkové zdraví našich střev, posilovat imunitu a odstraňovat z těla přebytečné jedy. 

  • Nepodceňujte vitamíny skupiny B

    Před Vánoci se nebojte zvýšit příjem potravin s vitamíny ze skupiny B. Ideálně B6 a B12, které napomáhají správnému trávení, podporují činnost buněk a zvyšují účinnost metabolismu. Zvyšují tedy detoxikační obranyschopnost celého organismu. Přidejte si do jídelníčku banány, libové bílkoviny jako kuřecí maso a ryby, nebo listovou zeleninu. A nezapomeňte na špenát! 
    ...
  • V hlavní roli květák, kapusta a zelí

    Květák, kapusta nebo zelí se hodí dokonale jako příloha snad ke všemu. Pokud si k obědu doma chystáte plátek kuřecího masa, uvařte si k tomu květák. Ten můžete na chvíli strčit do trouby zapéct a máte dobrotu raz dva! Tato zelenina, včetně rukoly a brokolice, je totiž plná vlákniny, která podporuje správné trávení. A při tom se z těla vyplavují všechny špatné toxiny, které mají tendenci se v organismu držet. Podle výzkumů prý také tyto potraviny fungují preventivně proti rakovině.
    Zelené jídlo vám dodá energii a zhubnete.
  • Čas polévek

    Už naše babičky věděly o blahodárných účincích polévek. My to dožene k dokonalosti a vám by v jídelníčku neměla chybět pravidelně čočková, nebo fazolová polévka. Přidejte trochu chilli (pokud vám nevadí pálivá jídla) a máte imunitní bombu raz dva! Luštěniny totiž obsahují zinek, který je klíčem ke správné funkci metabolismu, podporuje trávení a funkci jater. Navíc taková polévka vás zasytí a zahřeje, což je v pozdně podzimních dnech vítané.
    Čočková polévka posílí vaší imunitu a vyčistí organismus.
  • Zázračný antioxydant jménem oves

    Dalším z řady báječných antioxidantu, jsou ovesné vločky. Tato vláknina posiluje obranyschopnost těla tím, že pomáhá bojovat proti infekcím, eliminuje žluč a pomáhá odstraňovat toxiny z těla. Navíc se skvěle hodí jak k snídani, tak při vaření.
    ovesné vločky
  • Pijte koktejly

    Ale ne ty alkoholické, ty vás před toxiny neubrání, spíše naopak. Ale pokud si dáte jogurtový koktejl, nebo jiný mléčný výrobek (ideální je také řecký jogurt), prospějete tím svým střevům. Probiotické kultury totiž udržují rovnováhu v trávicím traktu pro lepší zažívání. A vaše střeva jsou první obrannou linií, která se snaží odrazit útok škodlivých látek na vaše tělo.
    Díky smoothises ze sezónních surovin si nejen pochutnáte, ale také zhubnete.

Diskuse ke článku
.
DesktopMobile