Unavení? 7 jídel, které vás zaručeně uspí, vyhněte se jim!

  • Únavy během dne se můžete zbavit i vynecháním některých potravin.
    23. září 2014 | 06:00

    Když jdete v práci na oběd, musíte počítat nejen s hodinkou, kterou jídlem strávíte, ale i s následnými dlouhými minutami, které budete bojovat se zavírajícíma se očima. Únavu proklínáte a zároveň závidíte jižanským národům, že si mohou po obědě užívat siestu. Jenže ti na ní mají nárok z úplně jiných důvodů, než je poobědová únava. Takový odpočinek bychom si zasloužili spíše my, protože konzumujeme často jídla, která únavu akorát podporují. 

  • Tučná jídla

    Jestliže si k obědu dáte vepřové se sešti, můžete rovnou zrušit všechny odpolení schůzky a místo toho se zamknout v kanceláři a hodit si tam dvacet. Tučná jídla se totiž velmi těžko spalují. Tělo v tu chvíli potřebuje mnohem více energie, než na kolik je zvyklé, což má za důsledek právě únavu. Pokud se chcete vyhnout klimbání nad klávesnicí, rozhodně byste se měli vyhnout jídlům jako je svíčková, hamburger s hranolkami, ale třeba i těstovinům s hutnou sýrovou omáčkou.
    Svíčková se šesti člověka zaručeně uspí.
  • Pivo

    pivo
    Pokud se chcete skutečně odzbrojit, zapijte oběd oroseným půllitrem se zlatavým mokem. Není lepšího uspávače, než je pivo. Na to, aby člověku začala padat víčka, stačí i třetinka. Stejně, jako u tučného jídla, i tady má tělo problém se zpracováním látek obsažených v pivu, v tomto případě jde o alkohol. Aby se s ním organismus vypořádal, potřebuje vydat velkou míru energie. V kombinaci s tučným jídlem to má tedy výsledek téměř přímo úměrný ráně palicí do hlavy.
  • Čokoláda

    Může to znít jako paradox, že čokoláda, která většinou člověka spíše energeticky nakopne, je jednou z potravin, která nás může uspat. Přitom je to vcelku jednoduché. Stejně, jak rychle se energie dostavila, totiž i odezní. Následné odbourávání je totiž mnohem vysilující a vyčerpávající, než její příjem. Je důležité ale upozornit, že nemluvíme o kousku čokolády, ale o celé tabulce, nebo sladkých tyčinkách.
    Čokoláda
  • Bílé pečivo

    Bílé pečivo, ať už jde o rohlíky, nebo chleba, obsahuje vysokou hodnotu glykemického indexu. To znamená, že se zvýší hladina glykémie v krvi, což znamená že se musí také vyplavit větší množství inzulínu, což vede k únavě. Jestliže se tedy cítíte dlouhodobě unaveni, může to být i nadměrnou konzumací tohoto pečiva.
    Bílý chléb s máslem
  • Červené maso

    Červené maso obsahuje velké množství tuků, s jehož zpracováním má organismus problémy. Trvá déle, než si s tím poradí, takže při tom musí vydat více energie, než obvykle. Nedoporučuje se tedy během pracovního týden příliš obědvat steaky z červeného masa. Není nutné to ale brát natolik fatálně, protože maso je bohaté mimo jiné i na omega 3 mastné kyseliny, které chrání naší imunitu a působí blahodárně na krevní oběh. Proto se snažte je nahradit někde jinde, například v rybách. 
    Červené maso prý pomáhá proti depresím
  • Energetické nápoje

    Všechny povzbuzovače a rychlé zdroje energie působí sice na lidské tělo okamžitě jako budíček, ale ve stavu bělosti a ve střehu člověka udrží velmi krátkou dobu. Když odezní tyto účinky, nastupuje únava. Přijatá energie má v těle podobu horské dráhy, tedy rychle vystoupá, ale stejně rychle klesne zpět na nulu, neli níže. Energy drinky jsou tedy pouze krátkodobým stimulem energie. podobně je to však i s kávou.
    Energetické nápoje působí jako chvilkové zdroje energie. Následně se člověk cítí ještě více unaven.
  • Dýňová semínka

    Dýňová semínka
    Slunečnicová semínka jsou nesmírně zdravá, proto není divu, že je poslední dobou lidé chroupou o sto šest. Jejich konzumace podporuje správné fungování hormonu melatonin, což je „hormon spánku“, který mimo ovlivňuje to, jak kvalitní je. Jesliže tedy milujete tato semínka a divíte se, proč se vám chce spát, zde máte příčinu. Není ale nutné se této dobroty ihned zbavovat. Jen se snažte udržet správnou míru semínek, nebo je zobejte ve chvíli, kdy víte, že případný šlofík nebude ničemu vadit.

Diskuse ke článku
.
DesktopMobile