Superpotraviny na každý den: Tohle nesmí chybět ve vašem jídelníčku

18. prosince 2013 | 12:00

Jsou potraviny, které byste měli do svého jídelníčku zařadit opravdu každý den, zajistíte si tím dobré trávení, nízkou hladinu cholesterolu nebo snížíte riziko srdečních a onkologických onemocnění.

Česnek

Jestli by něco nemělo chybět ve vašem každodenním jídelníčku, pak je to právě česnek. Má totiž antibakteriální, antimykotické a antivirové účinky, působí proti nachlazení, ale bojuje i s rakovinou a jinými závažnými onemocněními. Ideální množství, které byste měli zkonzumovat, je 6 stroužků česneku týdně.

ss
Olivový olej

Hlavním přínosem olivového oleje je to, že dokáže snížit hladinu špatného cholesterolu v krvi. To ale není vše. Obsahuje také fenoly, chránící cévní stěny, podporuje růst kostní hmoty a snižuje riziko žaludečních vředů. Dokáže ale také regenerovat pokožku a nastartovat organismus čímž podporuje správné trávení a také hubnutí. Každý den byste si proto měli dát alespoň jednu polévkovou lžíci kvalitního olivového oleje.

brokolice
Brokolice

Brokolice je číslem jedna v boji proti rakovině a to díky obsahu sloučenin zvyšujících hladinu enzymů v těle. Denně byste si proto měli dopřát alespoň ½ šálku brokolice spařené po dobu 3 minut.

Jogurt
Jogurt

Jogurt je skvělým zdrojem vápníku a zdravých bakterií prospěšných pro trávicí systém. Každodenní konzumace jogurtu dokáže pomoci se zánětlivými onemocněními střev, infekcemi močových cest nebo vaginálními a kvasinkovými onemocněními. Každý den byste proto měli zkonzumovat asi 175 ml bílého jogurtu se živými kulturami.

ovesné vločky
Oves

Obiloviny jsou skvělým zdrojem vlákniny, která redukuje činnost střev, napomáhá správnému trávení a také hubnutí. Dokáže ale také snížit hladinu špatného cholesterolu v krvi a tím snižuje riziko srdečních chorob. Každý den si pro své zdraví dopřejte 375 ml vloček, ať už si je dáte jako ranní müsli, svačinku v podobě ovesných sušenek nebo například jako přísadu do polévky.

Diskuse ke článku
.
DesktopMobile