5 potravin, které vám pomohou s trávením

Ke správnému zažívání vám dopomohou některé potraviny. • Foto: Shutterstock.com
1. října 2013 | 16:00

Jen málokdo z nás dodržuje správnou skladbu jídelníčku a nikdy se nesetká s trávicími potížemi. Většina z nás naopak někdy či naopak často zhřeší a pak přichází na řadu žaludeční potíže, nafouklé břicho a pocit plynatosti. V takových případech vám jako rychlá pomoc poslouží těchto pět potravin, které dají vaše střeva do pořádku.

Křupavá kyselá okurka

Kyselá okurka není jen vyprošťován z kocoviny, ale také účinný lék na trávení. Kvašené okurky dokáží minimalizovat špatné střevní bakterie, zmírňují nadýmání a plynatost, ale i průjem či zácpu.

Nastrouhaný zázvor pomáhá od chřipky a nachlazení.
Zázračný zázvor

Zázvor je jednou ze silných zbraní proti nevolnosti a nadýmání. Zlepšuje totiž žaludeční motilitu a působí proti žaludečním křečím. Pokud je vám tedy špatně od žaludku, uvařte si zázvorový čaj a pokuste se jej nedoslazovat ani cukrem a ani medem, nechte jej 20 minut louhovat a popíjejte během celého dne.

Bylinky pomohou zahnat různé neduhy.
Heřmánkový čaj

Už naše babičky používaly sušený heřmánek na bolavé břicho a potíže s trávením. Bylinka má sedativní účinky, které zklidňují trávicí trakt, čímž pomáhá proti bolestem, křečím, nevolnosti i zvracení. Připravte si neslazený heřmánkový čaj, nechte jej 10 minut louhovat a vlažný popíjejte po celý den.

Jogurt
Bílý jogurt plný probiotik

Živé kultury, které jsou obsaženy v bílém jogurtu dokáží zneškodnit ty špatné, co se tvoří ve střevech a způsobují plynatost, nadýmání, ale také průjem. Pravidelná konzumace jogurtu tak může předcházet vzniku střevních potíží.

Fenykl
Fenykl

V Indii slouží semena fenyklu jako digestiv po jídle a také jako osvěžovač dechu. Semena rozdrcená mezi zuby totiž uvolňují sloučeninu terpenoid Atheol, která zvyšuje pohyblivost střev a zabraňuje žaludečním křečím. Fenykl tak pomáhá proti plynatosti a nadýmání, průjmu, a protože semena obsahují velké množství vlákniny, tak také proti zácpě.

Diskuse ke článku
.
DesktopMobile