Zdraví

Začínáte běhat? Víme, jak na to!

Zásadní podmínkou k tomu, aby byl běh prostředkem k hubnutí, je dodržování správného jídelníčku a pravidelný trénink.

Zásadní podmínkou k tomu, aby byl běh prostředkem k hubnutí, je dodržování správného jídelníčku a pravidelný trénink.
Foto: profimedia.cz

9. července 2012 | 13:08

Běh je jedním z nejzdravějších a nejpřirozenějších sportů na světě. Nemáte-li vysokou nadváhu a chcete-li zlepšit svou kondici i postavu, pusťte se do tréninku hned, jak si pořídíte kvalitní boty.

Nej Houbař 2014

Každý trénink by měl začínat zahřátím, mobilizací kloubů a dynamickým strečinkem.  Po hlavní části je vhodné organismus zklidnit a provést statický strečink zkrácených svalových partií.

Tento tréninkový plán je určen pro ženy, které začínají běhat. Cílem je pomalý a postupný start a získání základní vytrvalosti.

Stručný tréninkový plán na 1. měsíc pro začátečníky

Týden 1

Pondělí: volná chůze 10 min – rychlá chůze 10 min – volná chůze 10 min
Čtvrtek: volná chůze 10 min – rychlá chůze 15 min – volná chůze 10 min

Týden 2
Dobré boty jsou základ!

Pondělí: volná chůze 10 min – rychlá chůze 5 min – jogging 5 min – volná chůze 10 min
Čtvrtek: volná chůze 10 min – rychlá chůze 10 min – jogging 10 min – volná chůze 10 min 

Týden 3

Pondělí: rychlá chůze 10 min – jogging 10 min – volná chůze 10 min
Čtvrtek: rychlá chůze 10 min – jogging 20 min – volná chůze 10 min
Neděle: rychlá chůze10 min – jogging  20 min – volná chůze 10 min

Týden 4

Středa: Fartlek* 20 min, volná chůze 10 min
Sobota: Fartlek 25 min, volná chůze 10 min
Pondělí: Fartlek 30 min, volná chůze 10 min

* Fartlek – hra s rychlostí, pocitový běh, běh, jehož rychlost si určujete podle svých pocitů

Běhejte - zhubnete a budete šťastná! Kompletní manuál jak běhat, abyste skutečně zhubli, včetně dopodrobna popsané techniky běhu a rad profesionální trenérky, najdete v týdeníku Blesk pro ženy číslo 28, který vychází v pondělí 9. července.

Zásadní podmínkou k tomu, aby byl běh prostředkem k hubnutí, je dodržování správného jídelníčku a pravidelný trénink.

Autor: oli, Klena
Sdílej na facebooku

Diskuse ke článku

.

Další články z kategorie

Chcete ploché břicho? Stačí tři až čtyři týdny!

Chcete ploché břicho? Stačí tři až čtyři týdny!

I tentokrát vás vezmeme do zákulisí naší redakční práce. S kamerou jsme se objevili na fotografování cviků na břišní svaly. Modelkou byla opět trenérka…celý článek

Sedm jednoduchých cviků, které vám viditelně změní tělo

Sedm jednoduchých cviků, které vám viditelně změní tělo

Hledáte způsob, jak vytvarovat postavu k nepoznání? Existuje několik cviků, které vám toto očekávání splní. Navíc jsou poměrně jednoduché, a hlavně…celý článek

Pět největších chyb, které děláte při cvičení, a proto nehubnete

Pět největších chyb, které děláte při cvičení, a proto nehubnete

Konečně jste se odhodlala do toho pořádně šlápnout a začít s pořádným pohybem. Po několika týdnech intenzivního běhání a posilování nevidíte žádnou…celý článek

Bolí vás za krkem? Tyhle cviky vám pomohou

Bolí vás za krkem? Tyhle cviky vám pomohou

Trávíte spoustu času u počítače, hrbíte se ve špatné židli a odpoledne máte zatuhlé zádové svaly a bolí vás za krkem? Pak si osvojte pár jednoduchých…celý článek

Zadeček Kim Kardashian? Díky těmhle cvikům ho budete mít taky!

Zadeček Kim Kardashian? Díky těmhle cvikům ho budete mít taky!

Líbí se vám ženské křivky, jako má například americká hvězdička Kim Kardashian? Osobní trenér celebrit prozradil, jaké cviky vám vykouzlí oblý a pevný…celý článek

6 cest, jak se přinutit cvičit a zhubnout do plavek

6 cest, jak se přinutit cvičit a zhubnout do plavek

Znáte to, dala jste si předsevzetí, že do léta zhubnete, že budete chodit minimálně dvakrát týdně cvičit, jenže... Když dojde na lámání chleba, nikdy…celý článek

Hubnutí pro lenochy: Zbavte se faldíků bez potu a dřiny

Hubnutí pro lenochy: Zbavte se faldíků bez potu a dřiny

Děsí vás představa vzrůstajících venkovních teplot, při kterých budete muset chtě nechtě odhodit některé svršky a ukázat něco ze svého těla. Jenže…celý článek

Ploché bříško za 30 minut denně: Stačí opakovat účinné cviky!

Ploché bříško za 30 minut denně: Stačí opakovat účinné cviky!

Po plochém bříšku touží pravděpodobně každá z nás. Ale jak toho docílit? Podle osobního trenéra celebrit Ricarda Maceda stačí denně zařadit soubor…celý článek

Jak zhubnout během? Třikrát týdně hodinu!

Jak zhubnout během? Třikrát týdně hodinu!

Jogging je čím dál víc populárnější sport nejen ve světě, ale i u nás. Oblíbily si ho také celebrity jako Heidi Klum, Julia Roberts, Hugh Jackman,…celý článek

7 nejúčinějších cviků pro krásné ruce, ploché bříško i pevný zadek!

7 nejúčinějších cviků pro krásné ruce, ploché bříško i pevný zadek!

Obávané období krátkých šortek a plavek se nezadržitelně blíží. Začněte co nejdříve s posilovacími cviky, které opravdu fungují. Když budete cvičit…celý článek