Začínáte běhat? Víme, jak na to!

Zásadní podmínkou k tomu, aby byl běh prostředkem k hubnutí, je dodržování správného jídelníčku a pravidelný trénink. • Foto: profimedia.cz
9. července 2012 | 13:08

Běh je jedním z nejzdravějších a nejpřirozenějších sportů na světě. Nemáte-li vysokou nadváhu a chcete-li zlepšit svou kondici i postavu, pusťte se do tréninku hned, jak si pořídíte kvalitní boty.

Každý trénink by měl začínat zahřátím, mobilizací kloubů a dynamickým strečinkem.  Po hlavní části je vhodné organismus zklidnit a provést statický strečink zkrácených svalových partií.

Tento tréninkový plán je určen pro ženy, které začínají běhat. Cílem je pomalý a postupný start a získání základní vytrvalosti.

Stručný tréninkový plán na 1. měsíc pro začátečníky

Týden 1

Pondělí: volná chůze 10 min – rychlá chůze 10 min – volná chůze 10 min
Čtvrtek: volná chůze 10 min – rychlá chůze 15 min – volná chůze 10 min

Týden 2
Dobré boty jsou základ!

Pondělí: volná chůze 10 min – rychlá chůze 5 min – jogging 5 min – volná chůze 10 min
Čtvrtek: volná chůze 10 min – rychlá chůze 10 min – jogging 10 min – volná chůze 10 min 

Týden 3

Pondělí: rychlá chůze 10 min – jogging 10 min – volná chůze 10 min
Čtvrtek: rychlá chůze 10 min – jogging 20 min – volná chůze 10 min
Neděle: rychlá chůze10 min – jogging  20 min – volná chůze 10 min

Týden 4

Středa: Fartlek* 20 min, volná chůze 10 min
Sobota: Fartlek 25 min, volná chůze 10 min
Pondělí: Fartlek 30 min, volná chůze 10 min

* Fartlek – hra s rychlostí, pocitový běh, běh, jehož rychlost si určujete podle svých pocitů

Běhejte - zhubnete a budete šťastná! Kompletní manuál jak běhat, abyste skutečně zhubli, včetně dopodrobna popsané techniky běhu a rad profesionální trenérky, najdete v týdeníku Blesk pro ženy číslo 28, který vychází v pondělí 9. července.

Zásadní podmínkou k tomu, aby byl běh prostředkem k hubnutí, je dodržování správného jídelníčku a pravidelný trénink.

Autor: oli, Klena
Klíčová slova:  sport, trénink, fitness, běh, hubnutí
Diskuse ke článku
.
Další články z kategorie

8 cviků, které posílí váš zadeček za pár týdnů

8 cviků, které posílí váš zadeček za pár týdnů

Chcete mít krásný pevný zadeček, přímo k nakousnutí? Pak pro to musíte něco udělat. V první řadě je nutné ten zadeček vůbec zvednout ze židle. Mimo … celý článek

Jak zhubnout bez posilovny: S těmito nástroji, to zvládnete sama doma

Jak zhubnout bez posilovny: S těmito nástroji, to zvládnete sama doma

Klasické činky a posilovací stroje jsou pasé.  Dnes můžete cvičit doma a s pomůckami za pár kaček, které vám pomohou zbavit se přebytečných kil a vytvarovat … celý článek

Dokonalý plán! Zhubněte a zbavte se břicha za 3 měsíce!

Dokonalý plán! Zhubněte a zbavte se břicha za 3 měsíce!

Formuje postavu, ubírá kila, čistí mozek. Říká se mu kruhový trénink, nesmí sem … celý článek

Jedinečná šance! Více jak 200 fitek je o víkendu zdarma!

Jedinečná šance! Více jak 200 fitek je o víkendu zdarma!

Vaše šance je tady! Téměř dvě stovky fitness center a sportovních zařízení po celé republice nabízí od 25. do 27. září možnost cvičení zdarma. „Jednotlivá … celý článek

Naučte se tančit. Budete sexy a navíc shodíte kila!

Naučte se tančit. Budete sexy a navíc shodíte kila!

Račte na taneční parket. Že je tanec jen pro mladé a že navíc ani nemáte partnera? Dost výmluv! Vyberte si ten svůj! Umět tančit je sexy a tanec vás … celý článek

Novinky ve cvičení: Jsou k něčemu nebo z vás jen tahají peníze?

Novinky ve cvičení: Jsou k něčemu nebo z vás jen tahají peníze?

Piloxing, dancejoga, crossfit, hardcore – každou chvíli se můžete setkat s novinkami ve fitcentrech. Když konečně dorazíte na lekci, zjistíte, že něco … celý článek

DesktopMobile