Zdraví

Začínáte běhat? Víme, jak na to!

Zásadní podmínkou k tomu, aby byl běh prostředkem k hubnutí, je dodržování správného jídelníčku a pravidelný trénink.

Zásadní podmínkou k tomu, aby byl běh prostředkem k hubnutí, je dodržování správného jídelníčku a pravidelný trénink.
Foto: profimedia.cz

9. července 2012 | 13:08
Sdílej na facebooku

Běh je jedním z nejzdravějších a nejpřirozenějších sportů na světě. Nemáte-li vysokou nadváhu a chcete-li zlepšit svou kondici i postavu, pusťte se do tréninku hned, jak si pořídíte kvalitní boty.

Každý trénink by měl začínat zahřátím, mobilizací kloubů a dynamickým strečinkem.  Po hlavní části je vhodné organismus zklidnit a provést statický strečink zkrácených svalových partií.

Tento tréninkový plán je určen pro ženy, které začínají běhat. Cílem je pomalý a postupný start a získání základní vytrvalosti.

Stručný tréninkový plán na 1. měsíc pro začátečníky

Týden 1

Pondělí: volná chůze 10 min – rychlá chůze 10 min – volná chůze 10 min
Čtvrtek: volná chůze 10 min – rychlá chůze 15 min – volná chůze 10 min

Týden 2
Dobré boty jsou základ!

Pondělí: volná chůze 10 min – rychlá chůze 5 min – jogging 5 min – volná chůze 10 min
Čtvrtek: volná chůze 10 min – rychlá chůze 10 min – jogging 10 min – volná chůze 10 min 

Týden 3

Pondělí: rychlá chůze 10 min – jogging 10 min – volná chůze 10 min
Čtvrtek: rychlá chůze 10 min – jogging 20 min – volná chůze 10 min
Neděle: rychlá chůze10 min – jogging  20 min – volná chůze 10 min

Týden 4

Středa: Fartlek* 20 min, volná chůze 10 min
Sobota: Fartlek 25 min, volná chůze 10 min
Pondělí: Fartlek 30 min, volná chůze 10 min

* Fartlek – hra s rychlostí, pocitový běh, běh, jehož rychlost si určujete podle svých pocitů

Běhejte - zhubnete a budete šťastná! Kompletní manuál jak běhat, abyste skutečně zhubli, včetně dopodrobna popsané techniky běhu a rad profesionální trenérky, najdete v týdeníku Blesk pro ženy číslo 28, který vychází v pondělí 9. července.

Zásadní podmínkou k tomu, aby byl běh prostředkem k hubnutí, je dodržování správného jídelníčku a pravidelný trénink.

Autor: oli, Klena
Sdílej na facebooku
Horoskopy

Diskuse ke článku

 

Další články z kategorie

Ploché bříško za 30 minut denně: Stačí opakovat účinné cviky!

Ploché bříško za 30 minut denně: Stačí opakovat účinné cviky!

Po plochém bříšku touží pravděpodobně každá z nás. Ale jak toho docílit? Podle osobního trenéra celebrit Ricarda Maceda stačí denně zařadit soubor…celý článek

Jak zhubnout během? Třikrát týdně hodinu!

Jak zhubnout během? Třikrát týdně hodinu!

Jogging je čím dál víc populárnější sport nejen ve světě, ale i u nás. Oblíbily si ho také celebrity jako Heidi Klum, Julia Roberts, Hugh Jackman,…celý článek

7 nejúčinějších cviků pro krásné ruce, ploché bříško i pevný zadek!

7 nejúčinějších cviků pro krásné ruce, ploché bříško i pevný zadek!

Obávané období krátkých šortek a plavek se nezadržitelně blíží. Začněte co nejdříve s posilovacími cviky, které opravdu fungují. Když budete cvičit…celý článek

Na vlastní kůži: Redaktorky vyzkoušely novinky ve fitness

Na vlastní kůži: Redaktorky vyzkoušely novinky ve fitness

Tolik různých cvičení, ze kterých si dnes můžete vybrat! Kolikrát, aby se v tom čert vyznal. Ovšem ještě že tak, alespoň si každý může najít přesně…celý článek

Božská Heidi Klum prozradila tajné triky pro dokonalou postavu!

Božská Heidi Klum prozradila tajné triky pro dokonalou postavu!

Nedávno obletěly svět fotografie topmodelky Heidi Klum v plavkách, která si užívala dovolenou se svými dětmi na jedné z bahamských pláží. Heidi se…celý článek

4 protahovací cviky, které zvládnete na kancelářské židli

4 protahovací cviky, které zvládnete na kancelářské židli

Sedíte celý den v kanceláři, nemáte čas na cvičení a přitom máte celé tělo ztuhlé a bolavé? Máme pro vás čtvero cviků, kterými protáhnete, ale i posílíte…celý článek

Víme, jak na ploché bříško: Přestaňte dělat obvyklé chyby!

Víme, jak na ploché bříško: Přestaňte dělat obvyklé chyby!

Sexy ploché a pevné břicho chceme mít asi všechny. Zvláště teď, když se blíží léto, jsme na něm ochotné pracovat. Jenže naše vynaložené úsilí často…celý článek

Hubnutí po porodu: Fitness tipy pro zaneprázdněné matky

Hubnutí po porodu: Fitness tipy pro zaneprázdněné matky

Už dávno nemáte doma malé miminko, možná už je z vašeho dítěte velký školák. Jenže vy se na něj stále vymlouváte s tím, že jste příliš zaneprázdněná,…celý článek

Znáte hula hooping? Hubne díky němu i Michelle Obama

Znáte hula hooping? Hubne díky němu i Michelle Obama

Také jste si jako malá holčička hrála s obručí na gymnastku a kroutila se v bocích jako žížala na háčku? Rychle zavzpomínejte na to, kam jste obruč…celý článek

Stehna jako bohyně: 3 cviky na každý den

Stehna jako bohyně: 3 cviky na každý den

S přibývajícím sluncem a zvyšující teplotou se úměrně zkracují sukně a zužují kalhoty a tak je každý nedostatek vidět na první pohled. Pokud se nechcete…celý článek