Nejsou nejhezčí. A vadí to?

29. ledna 2018 | 00:00

Penny bojuje proti plýtvání potravinami neobyčejnými plyšáky. Jsou pořád plné vitaminů a skvělé chuti. A k tomu ještě krásně čerstvě voní! Ano, řeč je o ovoci a zelenině od českých farmářů v PENNY, které možná nejsou přesně podle pravítka či obrázků z barevných časopisů, ale přesto jsou hodnotné. No prostě nejsou nejhezčí, ale jsou k nakousnutí!

Nejsme nejhezčí, jsme k nakousnutí

S tímto sloganem vyrazila společnost Penny Market do záslužného boje proti plýtvání potravin, které se za posledních deset let stalo vážným celosvětovým problémem. Jen v českých domácnostech vyhodí za rok každý z nás potraviny v průměru za 20 tisíc korun. Nejčastěji jde právě o ovoce, zeleninu a pečivo.

A proč vlastně? Protože má mrkev trochu křivý tvar? Paprika je nesouměrná? Nebo ředkvičky nejsou dost stejně velké? Jsou toto opravdu důvody, pro které se některé ovoce a zelenina nemají dostat na náš stůl?

PENNY si pro své zákazníky připravilo neobyčejné plyšáky, kteří jsou roztomilí, hraví a hlavně – ukazují dětem to, co je opravdu důležité. Že třeba i pod nedokonalou slupkou je krásně šťavnatá dužina či fůra vitaminů. Hrušák, Česnekula, Paprikštajn, Křivomrkev, Jabluda, Monstrajče. To je parta, díky které děti pochopí, že i křivá zelenina a ovoce jsou hodnotné, skvěle chutnají a nemusejí se vyhazovat jen kvůli tomu, že nevypadají hezky. Jednoduše že nevzhledná zelenina a ovoce rozhodně nepatří do koše.

Kampaň začala 11. ledna a společnost Penny Market navazuje na prodej nestandardních kousků ovoce a zeleniny od českých farmářů ve svých prodejnách. Zábavné plyšáky v podobě křivé a nevzhledné zeleniny a ovoce je možné získat za body k nákupu již od 29,90 Kč.

Celosvětově se každý rok vyhodí téměř třetina veškerého jídla určeného k lidské spotřebě – přes jednu miliardu tun. Ve vyspělých průmyslových zemích skončí každý rok v odpadních kontejnerech přesně tolik jídla, kolik by stačilo k vymýcení hladu v celé subsaharské Africe – 222 milionů tun.

Obyvatelé nejchudších zemí vyhodí jen asi 5 procent zakoupených potravin,
ve vyspělých státech je to 30 až 40 procent.  Při současném růstu světové populace a míře vyhazování jídla budeme muset do roku 2050 zvýšit produkci potravin o 60 procent, jinak budeme čelit hrozbě globálního hladu.
Zdroj: Česká televize

Autor: PENNY Market

Jak neobyčejného plyšáka získat?

Za každých 200 Kč nákupu obdrží zákazník 1 bod. Body za své nákupy mohou zákazníci PENNY získat od 11. 1. do 21. 3. 2018. Získané body lze uplatnit od 11. 1. do 28. 3. 2018. Akce s plyšáky platí do vyprodání a vydání zásob v jednotlivých prodejnách Penny Market s.r.o. Pokud se chcete seznámit se všemi členy neobyčejné party plyšáků, podívejte se na www.penny.cz

 

Autor: komerční prezentace
Diskuse ke článku
.
DesktopMobile