Cvičení pro líné: Aktivity na 30 minut, díky kterým zhubnete

22. července 2017 | 15:17

Nemusíte chodit dřít do fitka, abyste zhubla a vytvarovala neforemné partie svého těla. Jsou i jiné pohybové aktivity, které vám k tomu pomohou. Stačí vyjít ven…

Takže co dělat, abyste docílila křivek podle svých představ?

Běh, chůze nebo nordic walking
Pěší turistika je ideálním sportem pro všechny věkové kategorie. Nevyžaduje žádné velké počáteční investice, a navíc se dostanete do míst, kam auta ani kola nedojedou. Posílíte stehna a boky. Při průměrné rychlosti chůze 3,5 km/h spotřebujete až 130 kalorií za půl hodiny. Běh je náročný na klouby a šlachy, nelze jej proto doporučit lidem s nadváhou a začátečníkům. Naopak intenzivní chůze s holemi, takzvaný nordic walking, vyniká nejen šetrností k tělu, ale i tím, že zapojuje až 90 procent všech svalů.

Beach volejbal
Pohyb v písku je extrémně náročný, ale při zábavné hře v rychlém tempu na to brzy zapomenete. Zpevníte si nohy, paže i záda. Při výskocích a výpadech do stran nejsou opomíjené ani břišní svaly. Za půl hodiny skákání a běhu na písčitém hřišti, kterých všude stále přibývá, spálíte až 275 kalorií.

Cyklistika
I při lehčí jízdě vydáte víc energie (204 kalorií za 30 minut) než při chůzi. Výšlapem do kopce zpevníte hlavně stehenní a lýtkové svaly. Sjíždění z kopce dolů naopak přináší uvolnění. Navíc jízda na kole je skvělou prevencí kardiovaskulárních onemocnění. Ideální je pravidelné šlapání o frekvenci 80 až 100 otočení za minutu, pokud tedy jedete po asfaltu.

Plavání a potápění
Nejvíce energie spálíte při plavání v moři a při potápění. Při stylu prsa si dejte pozor na to, zda nemáte moc vystrčenou hlavu nad hladinu, tím nezdravě namáháte krční páteř. Pozor též na příliš studenou vodu. V ní se musíte mnohem více hýbat, aby tělo místo kýženého spalování pouze jen neudržovalo teplo.

Autor: red
Diskuse ke článku
.
Související články
DesktopMobile