Čtyři roky se mladá žena zbavovala závislosti. Na čem?

9. srpna 2017 | 06:00

Britka Rachel Fee z Yardley ve West Midlands trpěla od dětství ekzémy. Kožní lékaři jí proto předepisovali krémy s vysokým obsahem steroidů, což ji pomáhalo zmírňovat projevy ekzému a ulevit suché pokožce. Co se ale stalo, když se závislosti chtěla zbavit?

První protizánětlivý krém se steroidy dostala, když jí bylo šest let. Tehdy si krém mazala na jedno postižené místo jedenkrát týdně. Místa na kůži, které bylo třeba promazávat, se ale rozšiřovaly a zvyšovaly se i dávky steroidů.

V dospělosti si už Rachel musela mazat téměř celé tělo. To opět několik let fungovalo, jenže pak zpozorovala, že krém přestává účinkovat. Její tělo se stalo na steroidovém krému závislé! V roce 2013, tehdy již matka tří dětí, učinila Rachel zásadní rozhodnutí: Se steroidovým krémem po 35 letech užívání už nikdy mazat nebude. 

Jaká muka pak následující čtyři prožívala, si nikdo z nás neumí představit. Její tělo se proměnilo v jeden velký rudě zbarvený bolák. Prošla si koloběhem, ve kterém vždy pokožka zčervenala, pálila a pak se oloupala. Až nyní, po čtyřech letech utrpení, se pokožka zklidnila a Rachel může konečně žít normální život.

 

 

Autor: red
DesktopMobile