Pátek 19. dubna 2024
Svátek slaví Rostislav, zítra Marcela
Oblačno, déšť 8°C

Když Ježíšek šlápne vedle aneb Jak vracet a vyměňovat dárky

Někdy se Ježíšek zkrátka netrefí do našeho vkusu.
26. prosince 2012 | 06:00

Sešla se vám pod stromečkem dvě stejná překvapení, či snad věc, nad kterou vám ztuhl úsměv na rtech? Poradíme vám, jak se nevhodného dárku zbavit.

Každopádně počítejte s tím, že ne všude vám nutně vyjdou vstříc. Není samozřejmostí nabízet výhodné termíny pro vracení nebo výměnu zboží. Záleží jen a jen na dobré vůli prodejce. Zákazník má totiž vždy právo před zaplacením požadovat v kamenném obchodě předvedení a vyzkoušení zboží.

I bez paragonu je reklamace možná

Máte strach, že bez dokladu vám reklamaci zamítnou? Nebojte se. „Každopádně byste však měli nějakým způsobem dokázat, že byl nákup uskutečněný. Stačí přivést svědka,“ říká Gerta Mazalová z asociace Sdružení obrany spotřebitelů. Každopádně s kupním dokladem je celá operace jednodušší.

Místo sexu si můžeze hrát na počítači.
Autor: profimedia.cz
Jak to funguje po síti?

Spousta internetových prodejců se kasá, že poskytuje nespornou výhodu: vracení zboží bez udání důvodu do čtrnácti dnů! Skutečnost je ale taková, že nejde o výsadu, nýbrž o povinnost. Dokonce platí, že pokud zákazníka prodejce o dvoutýdenní lhůtě dostatečně neinformuje, čas na vrácení se prodlužuje až na tři měsíce. Pokud nejste s danou věcí spokojení, je důležité, abyste do čtrnáctého dne prodejci doručili svoje odstoupení od kupní smlouvy. Zboží přitom můžete zaslat i o něco později. Vzor si můžete nalistovat na www.bezpecnyinternet. cz. Peníze byste měli obdržet do třiceti kalendářních dnů od odstoupení od smlouvy.

Nemáte už originální obal?

Nemělo by to zásadně vadit. Obal totiž není to, co bylo koupené. Dejte si však pozor. Dodavatel si může od vás nechat uhradit náklady, které mu vzniknou s vrácením zboží. Například opětovné zalisování do plastového obalu, do kterého se dnes balí veškerá malá elektronika - sluchátka, paměťové karty atd.

Jaké zboží vám zpět nevezmou?

Existují výjimky, u kterých akce typu reklamace nebo vrácení není možná. Jde například o dodávku zboží upraveného podle přání spotřebitele nebo v případě výrobku, který podléhá rychlé zkáze, opotřebení nebo zastarání (např. objednání nábytku na míru či svatebního dortu), dále pokud jde o noviny či časopisy.

Autor: připravila: kač
Video se připravuje ...