Vitamínové bomby proti virózám

12. listopadu 2014 | 00:00

Změny počasí a nástup chladných dmů si umí pěkně pohrát s naší imunitou a snad v každé rodině je jednou za čas někdo nemocný. Zkuste do boje proti virózám nasadit potraviny, které jsou doslova nabité vitaminy! 

Křenové hody

Křen posiluje naši obranyschopnost. Tato kořenová zelenina umí vytáhnout do boje proti infekcím, je vhodným doplňkem léčby při nachlazení a bolestech v krku. Křen pomáhá také v rozpouštění usazených sekretů na sliznicích dýchacích cest.  

Křenový salát

Křen můžete smíchat s jablky, mrkví, citronem, agávovým sirupem, záleží na chuti. Můžete si tak udělat snadný a výborný křenový salát.

Tip: Udělejte si „zdravé skleničky.“ Smíchejte nastrouhaný křen s jablky a směs naplňte do uzavřených sklenic, které pak skladujte v chladnu a tmě. Křen působí proti plesnivění a váš zdravý obsah se tak rychle nezkazí. Navíc budete mít rychle po ruce dostatečnou dávku vitaminů, kdykoliv ji budete potřebovat.

Trend: zelené smoothie

Hledáte způsob, jak na podzim zvýšit příjem zeleniny? Ráno si do čerstvé jablečné šťávy rozmixujte několik listů špenátu nebo jiné zeleniny, celer, banán a citrón. Díky banánu a jablku je tento nápoj příjemně sladký a zelenina v něm není téměř poznat. Přesto je ale plný zdravých látek a představuje pět doporučených dávek ovoce a zeleniny – v jedné jediné sklenici.

Tip: Večer si můžete smoothie dopředu připravit a dát do speciální vakuové nádoby na šťávu, ze které můžete odsát vzduch. Ráno si už tak může celá rodina dopřát snadno lahodný nápoj, který v podzimních chmurných dnech zapůsobí jako rychlá vzpruha!

Zelí: Nenápadný superhrdina

Zelí si možná dáváte jako tradiční přílohu k masu, ale zaslouží si daleko více pozornosti. Ve středověku bylo považováno za všelék a na dlouhé cesty si jej brali námořníci. Místo v jídelníčku si zaslouží díky obsahu vitamínu C a bakteriím mléčného kvašení. Najdeme v něm i vitamíny K a B.

Tip: Při léčbě zánětu hrtanu nebo průdušek, pijte šťávu ze zelí s medem.

Klíčky

Nakličování semen je jednoduché a velmi levé. Z hrsti čočky za pár korun získáte plnou misku zdravých a lahodných klíčků. Pro nováčky jsou vhodné také fazole mungo, které skvěle doplní zeleninové saláty. Jsou navíc zdrojem železa a vitamínů skupiny B.

Tip: Klíčky můžete chroupat místo chipsů nebo kukuřice. Stačí je malinko okořenit, třeba pepřem nebo provensálskými bylinkami.

Jablka

Během podzimních dnů si můžete připravit zásoby na zimu v podobě křížal, tedy sušených jablek. Jablka jsou přímo nabitá prospěšnými látkami. Kromě vitaminu C obsahují minerály, antioxidanty a vlákniny. Křižaly si připravíme jednoduše: Na tenké plátky nakrájená jablíčka na půlměsíčky (můžeme se slupkou nebo i bez) sušíme buďv sušičce, na slunci, v troubě nebo na pečicím papíru.

Tip: Přebytek křížal můžete dát do skleniček, hezky zavázat stuhou a hned máte krásný a zdravý dárek pro někoho, koho máte rádi! Veřte, že takovým dárkem nikdo nepohrdne.

Červená řepa

Obsahuje velké množství vitaminu C a minerálních látek. Posiluje imunitní a kardiovaskulární systém, čistí střeva a snižuje krevní tlak. Je to výborná zimní potravina, která se dá různorodě využít v kuchyni.

Tip: Zapečte si řepu! Omytou červenou řepu zabalte do alobalu a pečte necelou hodinu v troubě zhruba na 200 stupňů. Vychladlou řepu nakrájíme na plátky a můžeme přidat jako přílohu k masu, udělat si z ní carpaccio (najemno nakrájenou řepu posypat praženými oříšky a bylinkami), použít ji i do salátu (s feta sýrem je vynikající), apod.

Více naleznete na http://jakvkuchyni.cz/

Autor: komerční prezentace
DesktopMobile