Sobota 20. dubna 2024
Svátek slaví Marcela, zítra Alexandra
Oblačno, déšť 8°C

Největší úlety z týdnů módy: Brouci, burky a mrtvé nevěsty!

5. března 2013 | 07:00

Týdny módy v Londýně, New Yorku a Miláně jsou za námi, ten pařížský se chýlí ke konci - a my už víme, co se bude nosit na podzim. Poznatek číslo jedna? Móda druhé části roku bude zase o něco šílenější!

Přehlídky pro sezónu podzim-zima 2013 sledoval s napětím celý svět. V Paříži je sice fashion week teprve v polovině, ale trendy jsou jasné už teď. Tohle jsou ty, které nás nejvíc překvapily:

Vzory neznají mezí

Motivy, potisky a aplikace zaplavily přehlídková mola už loni. Na podzim budou ale bláznivější a místy i pochmurnější. U House of Holland to byly aplikace ve tvaru cigaret, Dolceho & Gabbanu inspirovaly mozaiky z 6. století, v Topshop Unique rozpixelovali květiny... A značka Lanvin? Ta přišla rovnou s motivem hemžících se brouků!

...
Autor: ČTK, EPA, profimedia.cz, Reuters

Hlavní je hlava

Mnoho designérů tentokrát kladlo důraz na nejrůznější čepice, klobouky a kukly. Anna Sui zahalila modelky rovnou do krajkových variací na burky, zatímco u Oscara de la Renty chodily s kloboukem à la Rumcajs a u Pam Hogg s "balíky" na hlavě. Velké pánské klobouky u Dsquared2? Slabá káva...

...
Autor: ČTK, profimedia.cz, Reuters

Gotika se vrací

A je ještě temnější! Černá barva zcela ovládla většinu přehlídek, často v kombinaci s porcelánovou pletí. S "mrtvými nevěstami" přišli třeba John Rocha (vlevo) nebo Gareth Pugh (vpravo); u Armaniho měla černá retro náboj a Viktor & Rolf ji pojali dramaticky.

...
Autor: ČTK, EPA, profimedia.cz

Ramena jsou obrovská

Takhle výrazná ramena neviděl svět módy už dobrých třicet let! Jsou nepřirozeně velká, ale maskulinitu vyvažuje oblá silueta. Ramenaté, sportovně elegantní dámy jsme viděli u Carven, Lacoste, Petra Pilottiho i Sportmaxu.

...
Autor: EPA, profimedia.cz, Reuters

Maskáčový vzor ožívá

Vždy, když se zdá, že jsme na něj nadobro zapomněli, vstane tenhle vojenský motiv z mrtvých. Letos mu ale musíme přiznat nebývalou eleganci. U značky Fendi byl modrý a fialový, Christopher Kane nasadil mimikry v barvách podzimního listí a Michael Kors se naopak nebál kontrastů.

...
Autor: profimedia.cz

Autor: Marie Barvínková