Suchá pokožka: Víme, jak se jí zbavit už za dva týdny

  • Abyste měla sametově hebkou kůži, musíte jí denně věnovat pár minut
    5. prosince 2015 | 06:00

    Vysušená, šupinatá a podrážděná pokožka. Střídání zimy venku a suchého, přetopeného vzduchu v místnostech nám zkrátka nedělá dobře. Pokud ale své kůži věnujete malou pozornost, dokážete to rychle napravit. Poradíme vám, jak na to!

  • Ponořte se

    Na podzim a v zimě touží zejména ženská pokožka po teple. V chladu má totiž o tři stupně nižší teplotu než ta mužská. Krevní oběh se zpomaluje, buňky trpí nedostatkem kyslíku a kůže ztrácí svou vláčnost. Napusťte si vanu, nechte se nadnášet, relaxujte a nabírejte energii. Do lázně přidejte koupelový olej, protože zatímco vy si budete užívat klid ve vaně, vaši kůži pokryje tenká vrstva oleje, která ji ochrání před vysušováním.

  • Osušujte do polosucha

    Pokud chcete, aby pokožka dostala co největší dávku hydratace, pak ji každý den po sprchování jemně osušte ručníkem, a dokud je ještě vlhká, natřete ji výživným tělovým máslem. V žádném případě kůži nedrhněte dosucha, jinak poškodíte její ochrannou bariéru.

  • Kouzlo s igelitem



    Velmi suché partie, jako jsou holeně, lokty, lýtka a ramena, potřebují každodenní ošetření a jednou týdně také zvláštní péči. Na problematická místa naneste silnou vrstvu výživného tělového mléka nebo krému, přikryjte je potravinovou fólií a nechte patnáct minut působit. Zbytek přípravku pak vmasírujte do pokožky.

  • Masáž obnovuje buňky



    Jemná masáž je extra zážitek nejen pro duši a tělo, ale i pro pokožku. Kůže je totiž velmi citlivý smyslový orgán, který přenáší příjemné pocity do mozku, a ten okamžitě reaguje uvolňováním endorfinů, hormonů dobré nálady. Masírováním zároveň zabráníte tvorbě stresových hormonů adrenalinu a kortizolu. Napětí se ztratí, metabolismus se vrátí do optimálního chodu a buňky začnou fungovat, jak mají. A je jedno, jestli se namasírujete sama nebo se svěříte do rukou partnera či odborníka.

  • Pohyb prokrvuje



    Když je venku zima, naše tělo nastartuje chytrý program pro zachování tepla. Nejdřív omezí krevní oběh ve vnějších vrstvách pokožky. To znamená, že buňky dostávají z těla méně živin a hydratace. Suchá pokožka je tedy ještě sušší. Sport je jedním ze způsobů, jak zlepšit zásobování pokožky živinami. Vyzkoušejte skákání na trampolíně, pomalý běh, rychlou chůzi nebo plavání. Výsledek uvidíte do deseti minut: růžová pokožka, která je po celém těle optimálně prokrvená.

Autor: MAJ
Diskuse ke článku
.
Video
1080p 720p 360p
DesktopMobile